La societat Adif Alta Velocidad, que depèn del Ministeri de Foment, ha adjudicat per 1,6 milions d’euros les obres d’urbanització de la part central del túnel ferroviari de Montmeló. Es tracta d’un espai d’uns 13.000 metres quadrats situat entre els carrers Pompeu Fabra i Lluís Companys, on hi ha la nova estació del municipi. L’empresa OHL s’ha adjudicat els treballs i té un termini de nou mesos per executar-los.
L’actuació permetrà guanyar un espai públic de 13.000 metres quadrats que millorarà la connexió entre les dues parts del nucli urbà -la de l’Ajuntament i la de l’església- que històricament havien estat dividides pel traçat de la línia ferroviària entre Barcelona i Portbou.
El disseny del projecte s’ha fet d’acord amb l’Ajuntament i seguint el planejament urbanístic vigent al municipi. Al damunt de la llosa del túnel, es farà una àrea de jocs infantils, s’instal·laran dues pèrgoles per generar espais amb ombra i que es col·locaran en forma de creu i una graderia.
Els treballs inclouen l’execució d’una capa d’impermeabilització addicional per garantir que no hi haurà filtracions d’aigua a l’interior del doble túnel per on circulen els trens de rodalies i regionals i els de l’alta velocitat. Els forats de ventilació dels túnels es cobriran amb reixes. També s’ha tingut en compte la situació de les sortides d’emergències de la infraestructura ferroviària a l’hora de dissenyar la proposta que s’executarà.
Accés directe a l’antiga estació
El projecte preveu fer una rampa i una escala per a l’accés a la primera planta de l’antiga estació de tren on ara es podrà entrar també des del nou àmbit urbà que serà accessible amb la urbanització de la llosa del túnel. Entre els carrers Miquel Biada i Primer de Maig es faran actuacions fora de la llosa per millorar la integració del túnel a l’entorn urbà.
{{ comment.text }}