El Ministeri de Transició Ecològica ha enviat un ofici a la Campanya contra el Quart Cinturó (CCQC) on reconeixen la “pèrdua de validesa” del darrer estudi d’impacte ambiental impulsat l’any 2018 per definir un traçat per a l’autovia orbital entre el Vallès Occidental i l’Oriental.
Ho va explicar divendres Toni Altaió, membre de la CCQC, en una roda de premsa per presentar els actes de commemoració dels 30 anys de vida d’aquesta plataforma creada l’any 1992 com a resposta als plans de l’Estat per construir una nova autopista entre Vilafranca i Sant Celoni travessant el nord de la plana vallesana.
Segons Altaió, la carta del Ministeri de Transició Energètica els va arribar “fora de termini” i dona resposta al recurs d’alçada que havien presentat. “No accepten la caducitat sinó la pèrdua de validesa de l’estudi d’impacte ambiental. Ens diuen amb altres paraules allò que els dèiem nosaltres”, apuntava Altaió. A la vegada, reconeixen “que si volen tornar a fer la tramitació, hauran de reiniciar el procés de nou”.
Davant d’aquesta resposta, la CCQC ha presentat nous escrits on avisen que si hi ha algun organisme de l’Estat, que és el promotor de la infraestructura, que fa passos aprofitant el tràmit caducat optaran per la via del contenciós administratiu i, fins i tot, per una denúncia penal. S’ha enviat al mateix Ministeri de Transició Ecològica i al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana. També a alts càrrecs de les dues administracions.
{{ comment.text }}