L’Estat licita per 6,9 milions noves instal·lacions ferroviàries a Granollers que permetran el cobriment de l’R2

Les obres, que inclouen l’enderroc de l’edifici que toca al carrer Esteve Terrades i la retirada de dues vies, duraran vuit mesos

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha iniciat el tràmit administratiu per contractar l’empresa o empreses que faran el trasllat de les instal·lacions ferroviàries situades al costat de l’estació de Granollers-Centre, a tocar del carrer Esteve Terrades, a un nou espai al sud de l’actual terminal de mercaderies.

El projecte té un pressupost de 6,9 milions i un termini d’execució de vuit mesos. És el primer pas per poder iniciar els treballs de cobriment de les vies de la línia de França entre els ponts dels carrers Josep Umbert i Agustí Vinyamata. Aquesta és la segona part del projecte que suma una inversió total superior als 21 milions d’euros.

En concret, els treballs que s’executaran primer inclouen la construcció d’una nova campa lateral al costat de la perllongació del passeig de la Muntanya on es faran nous edificis per als equips de manteniment de les vies, electrificació i instal·lacions de seguretat i comunicacions. En aquesta zona, també es reservarà un nou espai per a l’emmagatzematge de materials i es crearà un aparcament i un pas de sis metres d’amplada destinats als serveis de manteniment.

Mapa de les actuacions previstes / Adif

El projecte preveu l’execució de tres noves vies d’accés a tot aquest entorn de serveis ferroviaris per als trens que fan tasques de manteniment. S’acabaran amb una topera. També es construiran vials d’accés i un pont de servei per travessar cinc vies i que donarà accés a l’andana de la via 3 de l’estació de rodalies. L’ampliació de la platja de vies implicarà l’eixamplament de l’actual pont per damunt de la ronda Sud (C-352).

A la vegada, el projecte preveu l’enderroc de la nau que toca al carrer Esteve Terrades i la retirada de dues vies que actualment es fan servir per a les operacions de manteniment de la infraestructura ferroviària.

Segona fase

La segona part de l’actuació afrontarà el cobriment de les vies en un tram de 356 metres de llarg. Serà amb un fals túnel diàfan i amb capacitat per a quatre vies. La construcció no implicarà la modificació de la rasant de les vies actuals.

La coberta del túnel serà transitable per a persones i vehicles i permetrà transformar aquest espai de la ciutat amb una nova zona urbanitzada. L’acord entre l’Ajuntament i el govern de l’Estat, que es va presentar a l’abril amb un acte amb la ministra Raquel Sánchez, preveu que el consistori es faci càrrec de la urbanització que, entre d’altres, permetrà ampliar el parc Torras Villà fins al passeig de la Muntanya. El cost d’aquest part de l’obra s’estima en uns 2,9 milions.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 147 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't