El Butlletí Oficial de l’Estat ha publicat aquest dilluns la declaració d’impacte ambiental del desdoblament de la línia R3 entre les estacions de Parets i de la Garriga. El Ministeri per a la Transició Ecològica -l’antic ministeri de Medi Ambient- es pronuncia de forma favorable al projecte.
Aquest pas, que s’esperava des del mes de febrer i ha arribat a les portes de l’agost, desencalla els tràmits per tirar endavant el desdoblament de la via. Amb la DIA aprovada, l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) podrà tancar els projectes executius de reforma de les quatre estacions que hi ha en aquest tram: Parets, Granollers-Canovelles, les Franqueses i la Garriga. També licitar les obres. Ho preveu fer abans de final d’aquest any. Les estacions es reformaran per construir passos inferiors amb ascensors per facilitar el pas dels viatgers entre les andanes.
A la vegada, l’Adif avançarà en l’acabament del projecte executiu de la doble via, que preveu tenir-lo fet a meitat de l’any que ve. Llavors, també es podrà licitar l’obra del reclamat desdoblament. Fins ara, s’havia avançat amb els projectes de supressió de passos a nivell a Granollers i la Garriga. Hi ha part d’aquestes obres que ja estan adjudicades.
És la primera vegada que un projecte de desdoblament -tot i que parcial- de la línia R3 arriba a superar l’estudi d’impacte ambiental. L’any 2008, l’estudi informatiu del desdoblament entre Montcada i Vic es va sotmetre a exposició pública però les al·legacions presentades per ajuntaments i particulars no es van arribar a contestar i no es va publicar mai la DIA.
Tots els detalls aquest divendres amb l’edició de paper d’EL 9 NOU
{{ comment.text }}