L’hora de la bicicleta

Els models de preus més baixos -fins a 1.000 euros- s’han exhaurit a les botigues

El 9 Nou
22/06/2020
Granollers

Les botigues i tallers de reparació de bicicletes han experimentat un increment de feina amb el procés de confinament: algunes persones han recuperat bicicletes antigues que feia temps que no feien servir i d’altres han optat per comprar-ne una dels preus més assequibles: entre 300 i 1.000 euros. La demanda, sobretot, és de bicicletes de muntanya i per fer esport. És inferior en bicis per a un ús urbà o per fer carretera.

“De seguida que vam obrir va ser anar carregats de feina. Hem estat dos mesos parats però en un mes ho hem recuperat”, explica Santi Segú, de Bicicletes Segú, de les Franqueses. “Amb el confinament, molta gent ha recordat que al traster o a l’aparcament tenia una bicicleta abandonada del primer boom de la BTT”, comenta Manel Martínez Ravetllat, de Ravet Bikes amb botigues a Parets i Granollers.

“S’ha notat un gran creixement a partir del moment que s’ha pogut començar a sortir”, certifica Joel López, del taller Logibike, al carrer Tres Torres, a Granollers. “Des que vam obrir hem tingut un augment de les reparacions però també hem estat dos mesos parats i hi ha gent que no havia pogut venir. Amb tot, hi ha persones que tenien la bicicleta aturada i que la volen tornar a fer servir”, relata Santos Peña, de la botiga Tàndem, al carrer Rafael Casanova.

La majoria de bicicletes es poden posar al dia canviant les cobertes dels pneumàtics –es fan malbé amb el pas del temps– i greixant frens i canvis de marxes.

També hi ha persones que han optat per comprar una bicicleta. “El nou ciclista s’ha interessat per bicicletes de primer preu que feia temps que nosaltres no veníem perquè la gent anava al Decathlon”, apunta Martínez Ravetllat. Les botigues han exhaurit els models més assequibles.

“Primer, hi va haver les dificultats d’arribada de nou material de la Xina per la situació d’allà. Després, el fet que països com Alemanya es desconfinessin abans va avançar el consum allà”, explica Segú, que diu que, fins al setembre, no començaran a rebre material de nova producció. “Primera vam esgotar les bicicletes al voltant dels 300 euros. Després, les de 500 a 600 euros i ara també les de 800 a 1.000 euros”, indica Martínez Ravetllat. “També hem tingut molta demanda de bicicletes de nens”, explica Peña.

Fidelitzar els clients

El sector espera que els nous clients es consolidin i, amb el temps, acabin tornant a la botiga per comprar-ne una de gamma superior. “Crec que molta gent s’hi enganxarà”, diu Segú. “L’esperança que tenim és que aquests nous clients es quedin i tornin d’aquí a un temps per buscar una bicicleta millor”, indica Martínez Ravetllat.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 120 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't