L’Ajuntament de Llinars ha instal·lat unes portes de ferro per tancar els accessos dels polígons industrials del Mogent i Can Prat, durant les nits del cap de setmana, per evitar les concentracions i curses de cotxes. Aquest mecanisme se suma amb la contractació de vigilància privada que controla l’entrada que queda lliure. Els horaris de tancament s’aniran modificant en funció de l’horari d’estiu i d’hivern. Ara els accessos es tanquen a les 10 de la nit i s’obren a les 4 de la matinada. El tancament no s’aplica al polígon Collsabadell.
Tant el polígon Mogent com el de Can Prat tenen dos accessos. En un dels dos, hi ha un vigilant privat que controla els vehicles que volen entrar-hi. Per exemple, camions que van a descarregar a alguna de les indústries o treballadors del torn de nit. L’altre accés es manté tancat tota la nit. En el cas del polígon del Mogent és el que hi ha a tocar a Cardedeu i en el polígon de Can Prat, el que hi ha a Sanata.
L’alcalde, Martí Pujol, ho justifica per “poder tancar el polígon i no s’hi facin curses”. Pujol afegeix que “hi ha uns quants indesitjables que van pels polígons a fer córrer els cotxes”. Després de “parlar-ne amb Mossos i industrials” l’única solució que ha trobat el consistori és “poder tenir un control dels accessos els caps de setmana”, justifica l’alcalde. Fa un temps, l’Ajuntament ja va posar uns ressalts en els vials per obligar els vehicles a reduir la velocitat i fer més difícil la celebració de curses. Després es va decidir tancar amb new jerseys els accessos i posar una persona de l’Ajuntament “que s’havia de llevar a les 5 de la matinada per retirar-les”. “Les portes faran de més bon fer”, afegeix l’alcalde.
L’Ajuntament ha explicat aquesta actuació a les empreses dels polígons. “Hi ha persones que treballen fent torns i quan sortien es trobaven amb les curses”, diu Pujol, que afegeix que “les empreses també podrien posar seguretat privada”.
L’Ajuntament repercutirà el cost del vigilant privat a les empreses dels polígons de manera indirecta. “Ho hauran de pagar amb l’IBI o l’IAE. Se’ls dona seguretat” tant per evitar el perill de les curses com la possibilitat de patir algun robatori, afirma. Pujol descarta que la Policia Local s’encarregui de controlar els accessos perquè “si quan estan controlant el polígon passa alguna cosa greu, com un accident o un atac de cor, els agents ho han de deixar”. “Si ho veuen vigilat, els cotxes se’n van a un altre lloc, no són violents.” Els vigilants privats no poden fer tasques policials però si algú vol trencar el tancament “avisen la policia”, que els dona suport.