Macias sobre el desdoblament de l’R3 al Congost: “Segurament, l’alternativa serà un traçat nou”

Si la construcció es fa amb un túnel, reduirà l’afectació sobre el funcionament de la línia

Pere Macias, coordinador del Pla de Rodalies de Catalunya, no s’oblida del tram entre les estacions de la Garriga i Centelles (Osona) que travessa la vall del Congost i que considera que caldrà abordar quan s’hagi projectat la duplicació de les vies entre Parets i Montcada-Bifurcació. “Llavors, caldrà anar al tram del Congost, que és el més complicat orogràficament”, indica a EL 9 NOU.

Aquí, “l’alternativa serà, segurament, fer un traçat nou” per les dificultats tècniques de construir una nova via al costat de l’actual. A diferència dels altres trams, això reduirà l’afectació als usuaris perquè no caldrà treballar sobre el traçat actual, apunta Macias. No és partidari d’eliminar estacions d’aquest tram com les de Figaró i Sant Martí de Centelles, que dona servei a Aiguafreda.

Macias defensa l’aposta que s’ha fet per desdoblar la línia de Vic per trams i “avançar de manera esglaonada”. “És l’estratègia correcta per anar complint el programa i anar avançant en la tramitació”, diu.

“S’ha vist que no servia de res dir que es desdoblaria tota la línia de cop en un determinat període de temps perquè això no s’ha complert mai ni aquí ni enlloc”, certifica.

LA PREGUNTA

La cimera del clima que es fa a Bakú acabarà amb avanços per frenar el canvi climàtic?

En aquesta enquesta han votat 466 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't