“Tot i que mantenen la partida oberta aquests diners no donen per res”, destaca Toni Altaió, portaveu de la Campanya contra el quart cinturó (CCQC). 5.000 euros són insuficients per refer els estudis, que van quedar caducats perquè el mateix govern de l’Estat no va donar resposta a les al·legacions a l’estudi informatiu dins dels terminis previstos per la llei.
L’aturada en el desenvolupament d’aquesta infraestructura també afecta el tram entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls, que està a mig fer. No s’hi preveu cap inversió per al 2014 ni tampoc per al 2015. Caldrà esperar fins a 2016, segons la planificació que consta a la documentació del pressupost, perquè l’Estat es decideixi a acabar aquesta obra amb una primera inversió de 19,2 milions d’euros que es completaria el 2017 amb 18,3 milions més.
Per tot plegat, Altaió creu que es pot afirmar que “l’Estat considera que el quart cinturó no és prioritari i això és una molt bona notícia”. “Ens estan donant la raó quan dèiem que el quart cinturó no era una infraestructura que ajudés a reactivar l’economia”, diu el portaveu de la CCQC, que afegeix que ara seria un bon moment per debatre de forma pausada com s’ha d’articular la mobilitat a la regió metropolitana de Barcelona. En aquest sentit, Altaió recorda que si aquesta carretera ha de servir per al trànsit intern s’ha de planificar des de la Generalitat i no des del govern de l’Estat.
En canvi, CiU i PSC no han rebut gaire bé la congelació de les inversions per construir l’autovia orbital que ha d’unir Granollers amb el Vallès Occidental i el Baix Llobregat, que consideren que és necessària per al país. “Hem defensat la ronda del Vallès a partir de l’acord de traçat a què es va arribar durant el darrer govern tripartit”, diu el diputat del PSC a Madrid Román Ruiz, de Montmeló. “És important que es recuperi el procés i que s’acabi allò que està a mig fer”.
Per la seva banda, el diputat de CiU al Congrés Feliu Guillaumes, de Mollet, considera que el govern espanyol “no s’ha atrevit a esborrar” el projecte del quart cinturó del pressupost com sí que ha fet amb la línia de Vic. “Que l’hagin deixat vol dir que pensen recuperar-lo però no serà l’any que ve”, lamenta Guillaumes.