L’associació de consumidors La Magrana Vallesana, de Granollers, celebra enguany el seu 10è aniversari amb una campanya de captació de nous socis. L’entitat, que actualment agrupa 348 unitats familiars, ha abaixat la quota anual de 120 a 20 euros, i espera arribar a sumar 400 socis abans d’acabar l’any.
“El nostre objectiu sempre ha estat difondre els valors de l’agroecologia entre el màxim nombre possible de famílies, però ens havíem adonat que el preu de la quota suposava un obstacle per a molta gent a l’hora de fer-se socis. Per això hem optat per reduir l’import. És un gran esforç, però valdrà la pena perquè ens permetrà arribar a més famílies”, explica el vicepresident de l’associació, Hilari Cuadriello.
L’entitat també es planteja la possibilitat de celebrar aquest 10è aniversari amb una festa commemorativa, un projecte que s’ha hagut d’aturar a causa de la pandèmia. “És una opció que tenim sobre la taula i esperem tirar endavant quan les condicions sanitàries ho permetin.”
La Magrana Vallesana es va constituir l’1 de gener de 2011 amb l’ànim de fomentar el consum de productes agroecològics de proximitat. “Al principi érem vuit famílies que ens vam unir per crear el nostre propi grup de consum, però de seguida ens vam adonar que tenia sentit obrir-lo a més gent i crear una associació. Al moment de constituir-la, ja érem 90 els nuclis familiars els que ens havíem associat”, recorda el vicepresident de l’entitat.
A hores d’ara, La Magrana Vallesana ofereix al seu establiment del carrer Fontanella, al centre de Granollers, un total de 2.300 articles agroecològics d’alimentació, higiene personal, neteja de la llar i cosmètica, la majoria dels quals s’han produït al Vallès Oriental. “La proximitat és un valor molt important. Conèixer els productors de primera mà genera confiança. I al capdavall, la confiança és el millor segell de qualitat que pot tenir un producte”, apunta Cuadriello.
A més de poder comprar qualsevol d’aquests articles a preus reduïts, els socis tenen dret a participar en les assembles de l’entitat. “Un altre dels valors que ens agrada transmetre és el de la sobirania alimentària, el dret a decidir allò que mengem. Per tant, és lògic que tot el que venem a la botiga ho acordin els socis a través de la comissió de compres”, conclou.
{{ comment.text }}