Mango dobla els beneficis i fa rècord de vendes el 2023

L’empresa va facturar més de 3.000 milions d’euros i va obtenir 172 milions de beneficis l’any passat i arrenca un pla estratègic fins a 2026


11/03/2024

Mango tanca el 2023 amb els millors resultats de la història, amb un increment del 112% dels beneficis que s’han situat en 172 milions. La facturació supera els 3.100 milions d’euros, un 15% més, un percentatge que se situa per sobre de la mitjana del sector. L’empresa de moda més gran de Catalunya, que aquest dilluns ha presentat els resultats a la seu de Palau-Solità i Plegamans ha qualificat l’exercici com un any “excepcional, històric i excel·lent”. El grup també ha celebrat que aquesta evolució coincideixi amb el 40è aniversari de la marca.

El grup ha fixat com a objectiu facturar 4.000 milions d’euros el 2026 i duplicar la rendibilitat en tres anys. Així ho recull el pla estratègic 2024-2026 que també ha presentat aquest dillus. En el mateix període, la multinacional es proposa incrementar un 30% la plantilla que té al món, formada per 15.500 treballadors.

“El nostre objectiu és continuar sent i consolidar-nos com un actor rellevant del sector de la moda a escala global”, ha dit el conseller delegat, Toni Ruiz, en la roda de premsa del balanç econòmic de l’any des de la seu de Palau-solità i Plegamans.

Els motius que expliquen la duplicació del resultat són, principalment, el creixement de les vendes en totes les línies, fruit d’una feina de diferenciació de “molts anys” i també per la millora dels marges. El marge brut s’ha situat prop del 60%. Mango atribueix, al seu torn, l’increment de la facturació a la millora “espectacular” del producte i dels punts de venda.

El canal online, més de 1.000 milions

La marca catalana continua l’aposta per la venda presencial amb 2.700 botigues. La firma assenyala que des del 2018 no hi ha cap altre grup del sector que hagi obert més establiments. Alhora, es constata el creixement del canal online, que el 2023 ja va facturar més de 1.000 milions per primera vegada, el 33% del total. Es tractaria d'”una de les taxes més altes del sector”, segons Cesar de Vicente, director global de retail de Mango.

Estats Units al top 5

El negoci internacional ja suposa el 77% del total del grup. El país amb més vendes, però, continua sent Espanya amb un 23%. A continuació, hi ha França, Alemanya, Turquia i Estats Units. De fet, Mango s’ha obert pas ràpidament al país nord-americà, que se situa en el cinquè lloc del rànquing de mercats més rellevants per la marca un any abans del que tenien previst. De moment, l’empresa fundada per Isak Andic ha obert 21 botigues al país nord-americà. El pròxim objectiu és que els Estats Units pugi al tercer lloc del podi dels principals països on ven la companyia.

500 noves botigues i 600 milions més d’inversió

El nou pla estratègic de Mango contempla obrir 500 botigues noves, reformar-ne 150 i reforçar les línies de roba d’home, de nen i d’articles de la llar. El 75% de les obertures es concentraran als mercats que l’empresa veu claus. Són Espanya, França, Itàlia, Alemanya, Regne Unit, Polònia, Índia i Estats Units i Canadà i Mèxic.

“Cada dia laborable dels pròxims tres anys estarem inaugurant una botiga o reobrint-la amb un nou concepte”, ha resumit Ruiz. El 2026, Mango tindrà un milió de metres quadrats de superfície en botigues a tot el món. Per fer possible aquesta expansió, la marca de moda invertirà 600 milions d’euros.

Part de la inversió es destinarà al Campus Mango i a les obres de les seus catalanes. En aquest sentit, han detallat que les obres del nou hangar de la seu de Palau-solità i Plegamans són “complexes” i es poden allargar un any i mig. La base logística de Lliçà d’Amunt ja funciona a ple rendiment. L’empresa apunta, fins i tot, a la necessitat de trobar nous espais en un futur per atendre les necessitats del creixement previst.

Deute net a zero

Després de la despesa en botigues, la segona àrea que concentrarà més inversió serà la tecnologia amb un enfocament amb un enfocament en intel·ligència artificial i anàlisi de dades. L’objectiu és generar processos més eficients. L’empresa ha acabat el 2023 sanejada i amb deute net zero i espera seguir en aquest camí en els pròxims tres anys. Abans d’acabar la roda de premsa, el conseller delegat de Mango ha volgut insistir en aquest fet, tot recordant que la companyia va arribar a tenir un deute “enorme”. En canvi, ara es troben amb una generació de caixa que és el “gran pulmó” que permetrà les inversions.

No hi haurà sortida a borsa

Pel que fa a les especulacions sobre la sortida a borsa, el conseller delegat de la companyia ha negat que aquesta qüestió sigui una opció. Ruiz ha ironitzat afirmant que aquesta “és la pregunta més repetida” des que lidera la marca i ha tornat a repetir “un cop més que aquest tema no està sobre la taula”. “Tenim una oportunitat immensa per créixer i generem recursos per fer-ho”, ha subratllat el conseller delegat, que ha exemplificat que el país on Mango té més quota de mercat, Espanya, no arriba al 3% i, per tant, el camp per córrer és “enorme”.

Creixement orgànic i sense noves marques

El conseller delegat de Mango ha destacat, precisament, l’oportunitat que té l’empresa per créixer orgànicament i ha descartat qualsevol adquisició de marques externes. Tampoc tenen present crear una nova marca més ‘prèmium’ per a complir l’objectiu d’elevar la qualitat del producte i dels dissenys, un dels pilars del nou pla estratègic.

Pel que fa a la incertesa pel comerç global amb les disrupcions al mar Roig, la marca ha admès que van veure’s afectats a finals d’any, però que pel que fa a la resta de l’exercici no preveuen “impactes significatius”, ja que han trobat alternatives i la mercaderia arriba quan toca. “Estem acostumats a gestionar situacions a escala global”, ha destacat Margarita Salvans, directora financera.

Preus

La crisi del mar Roig ha sigut l’últim capítol de les disrupcions dels últims anys en els subministraments i les matèries primeres que ha obligat a incrementar els costos a empreses globals. En el cas de Mango, la direcció ha destacat que no hi ha la intenció d’apujar preus de manera generalitzada, ja que són conscients que aquest factor és “crític” per la clientela sinó que “pujarà el mix de producte” amb més càpsules ‘prèmium’ i implantació en països amb preus més elevats.

De fet, Ruiz ha assenyalat que l’aposta de centralitzar els dissenys a les seus catalanes ha ajudat a rebaixar preus.

D’altra banda, la direcció ha descartat un augment generalitzat de sou per la plantilla tenint en compte els resultats i han afirmat que continuaran “ajustant el salari al mercat i a les condicions de cadascun dels països”, això sí, anant més enllà dels mínims legals.

LA PREGUNTA

Creu que hi haurà pacte entre PSC i ERC per investir Salvador Illa?

En aquesta enquesta han votat 267 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't