Més de 200 treballadors de Bosch han tallat el passeig de Pujades des de 2/4 de 10 del matí per protestar contra el tancament de la planta de la multinacional alemanya a Lliçà d’Amunt, un procés que deixarà sense feina 336 persones.
El comitè d’empresa havia convocat una concentració a les portes del Parlament, però han acabat canviant d’ubicació perquè la policia ha limitat l’accés al parc de la Ciutadella. Precisament, aquest divendres es constitueix la cambra catalana després de les eleccions del 14-F.
Una representació de la plantilla s’ha reunit amb el president del Parlament, Roger Torrent, per reclamar que les administracions treballin per revertir un tancament que afecta una de les fàbriques que genera més activitat al Vallès Oriental.
“No ens ho esperàvem, la filosofia de Bosch ha sigut sempre negociar, però en aquest cas de la nit al dia ens han dit que volen tancar la planta a finals d’any. Els motius que ens donen són econòmics per la baixada del mercat del sector de l’automoció, però l’empresa té uns beneficis de 1.900 milions i el que fan és una deslocalització a la planta de Polònia. No s’entén”, explica Carmelo Martín, representant d’UGT i membre del comitè de la planta.
Aquesta setmana representants de la plantilla es van reunir amb el vicepresident amb funcions de president, Pere Aragonès, i amb el conseller de Treball, Chakir El Homrani per buscar el suport del Govern. Tot i això, Martín admet que amb la reforma laboral “poca cosa poden fer les administracions” per frenar situacions com aquesta. El representant d’UGT ha assegurat que “no hi ha un problema de càrrega de treball” perquè l’empresa tenia comandes fins al 2027.
Precisament, aquesta serà la data límit de tancament que el comitè intentarà negociar en el procés de consultes de l’ERO, que ha de començar dijous que ve i s’ha d’allargar com a mínim un mes.
El proveïdor de components per la indústria de l’automòbil va anunciar el 25 de febrer que tenia la intenció de tancar la planta de Lliçà pel poc volum de mercat del producte que fabriquen, els servofrens convencionals al buit, en detriment dels electromecànics, que fan servir els vehicles electrificats, elèctrics i els motors de combustió més eficients. La producció que actualment assumeix la fàbrica vallesana l’assumirà la planta de Breslau, a Polònia.
La decisió de la multinacional se suma al cessament d’activitat de la planta de Castellet i La Gornal que s’ha fixat el novembre de 2021.
{{ comment.text }}