QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Més de la meitat dels carrers de Montmeló estan poc il·luminats

El 60% dels carrers de Montmeló tenen poca llum i més de la meitat dels fanals no compleixen la normativa, segons es desprèn del Pla Director de l’Enllumenat Públic, que es va aprovar en el darrer ple de juliol. El projecte per millorar l’enllumenat públic costarà prop d’1,5 milions d’euros.


El 9 Nou
09/08/2010

La majoria dels carrers de Montmeló no estan suficientment il·luminats i el 60% dels fanals del municipi no compleixen la normativa lumínica, segons es desprèn del Pla Director de L’Enllumenat Públic que es va aprovar al ple ordinari del dimecres 28 de juliol. El document proposa un projecte de millora de l’enllumenat públic que tindrà un cost de 1.400.000 euros i, segons va afegir l’alcalde del municipi, Antoni Guil, “la reforma es farà a poc a poc”.

Aquest Pla analitza la situació real i les deficiències de l’enllumenat a Montmeló. “L’objectiu és millorar les condicions de qualitat de vida i la seguretat ciutadana”, tal com precisava Guil. Ara bé, en l’actualitat la situació “és precària”, deia. Per una banda, només el 33 per cent dels carrers tenen una il·luminació adequada. I per l’altra, encara predominen els fanals de vapor de mercuri per sobre dels de vapor de sodi, que contaminen menys. A més, dels 31 quadres elèctrics que hi ha al municipi, 29 presenten defectes.

Per solucionar aquest problema, l’alcalde va explicar que, donada l’actual conjuntura econòmica, estaven estudiant de manera conjunta amb la Diputació, la possibilitat de deixar el tema en mans d’alguna empresa privada que volgués invertir en Montmeló.
El Pla Director de l’Enllumenat Públic de Montmeló l’han elaborat tècnics municipals al llarg de diversos mesos. Des de l’oposició el regidor ecosocialista Jordi Manils va elogiar la feina feta: “És un treball molt minuciós que dóna una bona diagnosi de la situació actual de l’enllumenat públic al municipi”. Ara bé, el cap de llista d’ICV-EUA va “lamentar que no s’hagin aprofitat els Fons Estatals per l’Ocupació i la Sostenibilitat Local (FEOSL) per incloure el pla, o una part, per tal que el problema de la llum dels carrers del municipi ja tingués solució”.

El mateix dia, els grups que formen el ple municipal també va aprovar el Pla Director per l’Energia Sostenible (PAES) de Montmeló. Un nou document que engloba algunes de les accions ja proposades a l’anterior i que neix del Pacte d’Alcaldes i Alcaldesses per implicar els governs municipals en el compliment d’objectius de lluita contra el canvi climàtic, que l’Ajuntament va signar tot just fa dos anys, el juliol de 2008.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 423 persones.