Segons el pacte, s’allarga un any més, fins al maig de l’any vinent, el termini perquè l’Ajuntament hagi de pagar les places que no s’hagin venut. Les dues parts també han acordat que l’Ajuntament es farà càrrec des d’ara mateix de la gestió directa de l’aparcament.
El pacte significa que l’empresa queda alliberada de les seves obligacions contractuals a partir del moment en què l’Ajuntament entri a gestionar l’aparcament i, per a l’Ajuntament, suposa deixar de pagar la part variable del cànon establert pel contracte per les places pendents de comercialitzar.
La construcció de l’aparcament soterrat de la plaça Joan Miró, al barri de Plana Lledó, es va dur a terme amb l’objectiu de solucionar els greus problemes d’aparcament d’un barri de la ciutat on hi ha molts blocs de pisos sense aparcament soterrani. Va entrar en servei l’any 2010 i va costar 3,7 milions d’euros. Segons el contracte amb la promotora, l’Ajuntament s’havia de fer càrrec del cost de les places que no s’haguessin venut fins al 7 de maig d’aquest any 2011.
Les places es venen a 15.000 euros, però l’esclat de la crisi va frenar les vendes. L’Ajuntament va obrir expedient a l’empresa per no haver impulsat cap campanya de promoció de les vendes.