La vintena edició de les Jornades del Centre d’Estudis Molletans (CEM) es dedicarà a la història de la indústria de la bicicleta i la moto a Mollet. El director del CEM, Jordi Bertran, ha presentat els actes aquest dimarts al costat de l’alcalde, Josep Monràs i Glòria Isern, del Museu Isern.
Les jornades es faran els dies 20 i 21 d’octubre, però, de fet, el primer dels actes en relació amb el món de la moto serà aquest divendres, 15 de setembre, amb la inauguració de l’exposició “De la bici a la moto a Mollet. La indústria de les dues rodes”, a la Marineta. Es podrà veure fins el 21 d’octubre i, aquest dissabte, es faran visites guiades a les 12 del migdia i a les 5 de la tarda.
Pel que fa a les jornades, el dia 20 d’octubre destaquen tres ponències sobre “Mollet, de la reparació de bicicletes a la indústria de la moto”, “Ducson, una marca 100% molletana” i “Mollet, capital de la indústria auxiliar de la moto”, totes a la Marineta. Aniran a càrrec de joves històriadors i experts en el món de la moto.
La segona jornada, el 21 d’octubre, serà el torn d’expilots i extreballadors de la indústria de la moto, amb una taula rodona i tertúlia al Mercat Vell i sota el títol “Mollet al podi: pilots i màquines”. Abans, hi haurà una conferència sobre “La indústria de les dues rodes a Catalunya, una visió històrica” a càrrec de l’enginyer, empresari i periodista Francisco Herreros i el periodista especialitzat en història del motociclisme Joan Carlos Orengo.
Jordi Bertran remarcava que en la preparació de les jornades hi han participat moltes persones a títol individual. “És una feina col·lectiva, un projecte de ciutat en què unes 70 persones hi han treballat per fer possible el programa”.
Bertran destacava també la importància de les jornades per donar a conèixer la importància del sector de la moto a Mollet i localitats de la rodalia. “L’objectiu és posar en valor una etapa que comença amb la dècada dels anys 20 amb alguns tallers, alguns dels quals esdevenen fabricants de motos i components i que, als anys 50 i 60 van fer de Mollet el principal pol de producció de la indústria auxiliar de la moto. Tenim consciència d’això? Probablement no. Poca gent en té consciència”.
{{ comment.text }}