QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Mollet sol·licita que l’escola Can Vila s’integri a la xarxa pública

L’Ajuntament diu que fa un “esforç” per destinar-hi entre 600.000 i 800.000 euros anuals

El 9 Nou
20/09/2025
Mollet del Vallès

El Consell Escolar de Mollet va acordar dimecres sol·licitar al Departament d’Educació iniciar el procés per integrar l’escola d’educació especial Can Vila a la xarxa pública. L’objectiu d’aquesta iniciativa és “garantir la continuïtat del projecte pedagògic” i la “qualitat del servei”, segons ha dit l’Ajuntament de Mollet. Aquest és exactament el mateix procés que van començar a fer l’Ajuntament de Granollers i el Consell Comarcal del Vallès Oriental amb l’escola d’educació especial Montserrat Montero.

Des de l’any 2004 Can Vila s’ha gestionat a través de l’Institut Municipal de Servei als Discapacitats (IMSD). Es tracta d’un organisme autònom encarregat de cobrir les diferents etapes del cicle vital de les persones amb discapacitat. A través d’aquest ens, l’Ajuntament s’ha encarregat de la gestió del centre i les seves despeses. Actualment, Can Vila té 137 alumnes que provenen de 20 municipis diferents.

Can Vila té 137 alumnes que provenen de 20 municipis diferents

En un comunicat, des del consistori han dit que des del 2024 s’han mantingut reunions amb el Departament per posar sobre la taula diferents models de gestió de l’escola i finalment s’ha optat per aquesta opció. “S’han explorat convenis amb altres ajuntaments, consorcis, i fins i tot quedar-nos com ara, però amb inversions del Departament, i totes s’han descartat. L’única porta que ha obert el Departament és la de la integració a la seva xarxa”, va explicar dijous el primer tinent d’alcaldessa de Mollet, Raúl Broto, atenent els mitjans de comunicació. El Departament d’Educació encara no s’ha pronunciat públicament sobre aquesta qüestió.

Broto, de moment, va insistir en la bona notícia que suposa la decisió d’integrar Can Vila a la xarxa pública, sobretot per a la viabilitat del centre. “És complicat donar una xifra, però ens estem movent entre els 600.000 i 800.000 euros anuals que ha de posar cada any l’Ajuntament per poder mantenir el funcionament de l’escola. És un esforç que creiem que és important”, va dir Broto.

El regidor, això sí, va dir que el problema de l’escola i, per tant, la necessitat de la integració a la xarxa pública, no és només l’econòmic. També s’explica per la necessitat de renovar els edificis. Justament, després de tres anys de crisi per la renovació de les instal·lacions, a inicis d’aquest any un jutge va sentenciar que la Generalitat havia de pagar a l’Ajuntament els 585.532 euros que el consistori s’havia gastat per instal·lar els mòduls prefabricats perquè els alumnes poguessin començar el curs 2022/2023 amb normalitat. A més a més, el jutge va fallar que Educació també hauria de refer o substituir els dos edificis en mal estat del centre. Una opció que, segons Broto, només seria viable si Can Vila passa a ser de la Generalitat.

Educació també té sobre la taula la integració del Montserrat Montero

L’anunci només és l’inici d’un camí per dissenyar el futur de l’escola d’educació Can Vila, a “cinc, 10 i 20 anys”, tal com va dir Broto als mitjans. A la integració a la xarxa pública, el regidor no va descartar que més endavant s’hi sumin altres iniciatives, com ara l’ampliació de centre, que cada vegada té més demanda. “Va augmentant la demanda d’aquest tipus de places. L’ampliació és un dels temes que s’hauran de parlar, però, en tot cas, és un dels temes que ens preocupa.” El mateix regidor va sostenir que aquesta demanada a l’alça no és només de Mollet, és qüestió de país.

A Granollers, l’Ajuntament i el Consell Comarcal van demanar al juliol la integració de l’escola d’educació especial Montserrat Montero a la xarxa pública, però tot encara està per definir. Fonts del consistori diuen que encara és molt aviat per saber-ne alguna cosa perquè el tràmit és llarg.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 160 persones.