L’Ajuntament de Mollet aposta perquè el projecte de desdoblament de la línia R3 a la ciutat permeti el trasllat de l’estació de Mollet-Santa Rosa a una posició més cèntrica.
L’alcalde Josep Monràs ha traslladat aquesta proposta al secretari general d’infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Xavier Flores, en una trobada que han mantingut recentment.
El trasllat de l’estació a una posició més cèntrica ja es va posar sobre la taula en l’acord que es va presentar el maig de 2008 entre l’Estat, la Generalitat i l’Ajuntament que preveia el soterrament d’uns 1.700 metres del traçat. En concret, se situava al capdamunt de la rambla Nova i prop del carrer Gaietà Vínzia..
Segons explica l’Ajuntament en un comunicat, s’ha traslladat a Flores la necessitat de crear “una nova, moderna i cèntrica” estació. Per al consistori, el desdoblament de la línia és “una oportunitat a la ciutat per a la creació de noves i àmplies zones verdes i un espai públic de qualitat per a l’ús del ciutadà”.
“És imprescindible la integració de l’R3 a la ciutat per acabar amb la cicatriu que separa en dues parts la ciutat”, assegura l’alcalde Josep Monràs.
Xavier Flores, com ja va fer Pere Macias, coordinador del Pla de Rodalies en una altra trobada fa uns mesos, ha recordat, segons el comunicat de l’Ajuntametn, les dificultats tècniques del desdoblament de la línia a Mollet, sobretot pel pas de la riera. Amb tot, “va assegurar que ja s’està treballant en el projecte per trobar la millor solució que faci efectiva la integració urbana de la via i, a la vegada, la millora del servei de rodalies”.
Mollet-Sant Fost
En la trobada, Monràs ha aprofitat per demanar a Flores que s’assumeixi l’adaptació per a persones amb mobilitat reduïda de l’actual pas soterrat que travessa per sota de les vies a l’estació de Mollet-Sant Fost. L’actual soterrani quedarà per a ús públic -deslligat a l’estació- amb les obres de reforma que s’hi han de fer.
{{ comment.text }}