QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Molts viatgers es colen a l’estació de Cardedeu mentre l’Ajuntament i Renfe discrepen sobre la solució

Els usuaris del tren a Cardedeu ho continuen tenint molt fàcil per colar-se. L’accés a les andanes des de l’avinguda Rei en Jaume està obert perquè el torn està trencat des de fa ja més d’un any. Ara, l’Ajuntament de Cardedeu i Renfe discrepen sobre la manera de solucionar el problema.

El 9 Nou
15/04/2011

L’Ajuntament de Cardedeu i Renfe, l’empresa operadora del servei de rodalies de Barcelona, discrepen sobre com solucionar l’accés lliure de viatgers a l’estació d’aquest municipi, que és possible perquè des de fa més de 14 mesos hi ha trencat un torn exterior –en principi només de sortida– i això permet als usuaris accedir als trens sense bitllet.

El consistori reclama que s’arregli el torn perquè consideren que les sortides del vestíbul no són suficients, sobretot en les hores punta. En canvi, Renfe aposta per treure’l i posar-hi una tanca. És una actuació que té previst fer però encara no ha concretat una data. “Ni ells ni nosaltres volem que es coli la gent però nosaltres tampoc volem que es formin les cues que hi hauria si tothom hagués de sortir pel vestíbul”, comenta l’alcaldessa Calamanda Vila (CiU). Això acabaria afectant el servei de bus urbà, que té parada al costat de l’estació. “Ara els usuaris poden sortir directament. És molt més ràpid”, indica Vila, que reclama “un servei més digne” per a Cardedeu. Renfe havia reparat en alguna ocasió el torn trencat però, en pocs dies, aquest ha tornat a patir actes vandàlics que l’inutilitzen.

L’Associació per a la Promoció del Transport Públic (APTP) posa sobre la taula una tercera via que permetria eliminar el torn però, a la vegada, facilitar la sortida dels viatgers pel vestíbul de l’estació. És suprimir els actuals torns d’entrada –n’hi ha tres– i de les dues portes de sortida per guillotines reversibles com les que hi ha a l’estació de Sants, a Barcelona. Aquestes tant permeten entrar com sortir. “D’aquesta manera, es podria guanyar capacitat com vol l’Ajuntament i quedaria tot tancat”, comenta Blai Aparici, representant d’aquesta associació a la comarca.

El torn, que en principi només ha de permetre sortir de l’estació cap a l’avinguda Rei en Jaume, fa més d’un any que està trencat. Segons els càlculs de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic això permet que centenars d’usuaris es colin cada dia. Són entre 15 i 20 persones per cada expedició. Això representa uns 76.000 usuaris l’any i una pèrdua d’uns 163.000 euros per a la companyia prenent com a base el preu de la targeta T10 –el títol més utilitzat– de tres zones, que és la que permet anar fins a Barcelona. A banda, a Cardedeu, els usuaris poden accedir directament a les andanes per la banda sud de l’estació, que dóna a l’aparcament. Abans hi havia segelladores de bitllets a aquesta banda però ara ja no hi són i els usuaris han de creuar les vies i anar al vestíbul per fer-ho.

El govern català aposta per reforçar els tancaments de les estacions de la xarxa de rodalia per millorar la seguretat. Aquesta va ser una de les conclusions de la trobada que van mantenir els agents implicats arran de la baralla mortal de Castelldefels (el Baix Llobregat) i altres agressions registrades a les estacions a Mataró i Vic.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 664 persones.