QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Montmeló estrenarà la nova estació de tren el 9 d’abril

Montmeló estrenarà la nova estació de rodalia després de Setmana Santa. L’entrada en funcionament del nou equipament serà possible després d’acabar els treballs per instal·lar les vies a l’interior del segon túnel ferroviari que s’ha fet al municipi dins del projecte d’integració del ferrocarril.

El 9 Nou
30/03/2012

En concret, la nova estació, situada uns 80 metres al sud de l’edifici històric, començarà a funcionar el dilluns 9 d’abril. Això implicarà el tancament de l’estació provisional que es va fer a la boca nord del primer túnel. Aquí seguiran els treballs per enllestir 250 metres de pantalla lateral que falten i tancar tota la llosa superior. També caldrà instal·lar-hi les vies de la línia d’alta velocitat.

La nova estació té 1.250 metres quadrats amb espais de servei als viatgers (taquilles, màquines d’autovenda, lavabos adaptats i controls d’accés), dependències tècniques i un espai comercial amb una cafeteria i quiosc. Les andanes inferiors tenen 240 metres de llargària i 4,65 d’amplària. L’accés a les vies es fa amb escales mecàniques, escales fixes i ascensors. La instal·lació està adaptada a les persones amb mobilitat reduïda i cegues.

La posada en marxa de l’estació també comportarà canvis en la mobilitat del poble perquè permetrà obrir dos nous punts de connexió entre la banda de l’ajuntament i la banda de l’església. En concret, aquests dies s’estan fent els treballs d’urbanització del perllongament dels carrers Lluís Companys i Navarra. També de tota la plaça situada a l’entorn de la nova estació, construïda ja sobre la llosa de formigó dels dos túnels, entre els carrers Primer de Maig i Sant Crist. Segons l’alcalde Antoni Guil (PSC), serà un canvi “molt important”. “Més del que ara podem arribar a imaginar”.

La urbanització d’aquest primer espai sobre el túnel s’ha fet a partir d’un projecte elaborat per l’Ajuntament i serà definitiva. “Marca els criteris urbanístics i estètics que se seguiran en la resta d’espais”, explica Guil. L’objectiu és obrir el perllongament dels dos carrers el mateix 9 d’abril, almenys per al pas de vianants. El carrer Lluís Companys mantindrà el doble sentit de circulació, mentre que Navarra serà, com fins ara, d’un sol sentit en direcció a Primer de Maig.

A banda de la urbanització de l’entorn de l’estació, hi ha altres actuacions en marxa o que començaran properament. La llista inclou la integració provisional dels murs del túnel que hi ha entre els carrers Doctor Robert i Doctor Ferran. L’Ajuntament ja està redactant un primer projecte que, després, haurà d’enllestir l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries.

A banda, els operaris ja treballen en la restitució de l’estat de la llera del riu Congost, afectat per l’enderroc del vell pont de ferro i per la construcció dels dos nous viaductes. L’actuació es fa seguint el projecte elaborat pel Consorci per a la Defensa de la conca del riu Besòs. També cal acabar la construcció del nou pont de vehicles prop de l’empresa Ros Casares, que ja s’ha començat a fer. Falta el taulell superior i la connexió amb els vials. També hi ha pendent la prolongació del carrer Verneda del Congost amb la zona de l’Escorxador i el nou centre cultural. “Començaran en breu”, assegura l’alcalde. A banda, hi ha altres millores per a la restitució de vials, per exemple, el camí del turó de les Tres Creus, a la banda de Montornès.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 555 persones.