L’Ajuntament de Granollers treballa en un reglament d’establiment del servei dels punts de recàrrega amb la idea que acabin sent de pagament. “No poden ser eternament gratuïts”, diu el regidor, que entén que “les administracions han de fer el pas per promoure el vehicle elèctric però això no pot ser un element de discriminació respecte a la resta d’usuaris”. “No podem pensar que hi haurà un carregador elèctric a cada cantonada.”
En paral·lel, s’està readaptant el pla director de mobilitat elèctrica. “En aquests anys, hi ha hagut canvis tecnològics tant per l’evolució dels carregadors com dels mateixos vehicles”, recorda el regidor. En aquest sentit, el pressupost de 2022 preveu una inversió de 20.000 euros per a la instal·lació de punts de recàrrega de vehicles elèctrics. Segovia explica que encara no s’ha decidit com s’invertiran aquests diners que podrien servir per crear nous punts o per renovar algun dels ja existents.
A Montmeló, el punt de recàrrega de vehicles elèctrics que hi ha al carrer Vic, davant de la Policia Local de Montmeló, ha deixat de ser gratuït aquest novembre. Ara, els usuaris han de pagar 0,35 euros per cada kw/h consumit quan es carrega el vehicle.
El punt, estrenat l’any 2017, ha fet des del gener d’aquest any fins ara 2.041 càrregues amb gairebé 128 hores d’electricitat consumida. L’any passat, van ser 1.379 en 181 hores. Va augmentar exponencialment respecte al 2019 amb només 62 càrregues i menys d’11 hores. Només en electricitat, ha representat un cost de 15.000 euros des de 2019. Cal sumar-hi els 500 euros mensuals per la potència contractada per al punt de càrrega ràpida.
Segons Lluís Esteban, regidor de Tecnologies i Comunicacions, el preu fixat “només cobreix una part del cost per a l’Ajuntament”. Justifica el pagament perquè entén que el consistori no pot competir amb les dues gasolineres del poble que han instal·lat punts de càrrega que són de pagament. “Si hi hagués un gimnàs, l’Ajuntament no podria fer-ne un de gratuït.”
Oriol Montserrat, responsable de mobilitat elèctrica d’Estabanell, considera que la càrrega gratuïta té sentit “allà on hi hagi una fase inicial d’impuls del vehicle elèctric”. Passat aquest període, el pagament “ajuda que la infraestructura estigui en un punt de manteniment més bo”. “És important que els punt de recàrrega estiguin ben mantinguts”, defensa.
{{ comment.text }}