I potser és així, legalment, però la coordinadora de mobilitat segura de l’Àrea de Trànsit de la Regió Metropolitana Nord, Mònica Rosell, adverteix que hi ha altres peces claus per a la seguretat dels motoristes, com els guants o les espatlleres. “En cas d’accident la carrosseria és el propi cos”, advertia Rosell en una xerrada que es va fer fa uns dies al centre cultural La Marineta de Mollet a la qual havien estat convocats els membres de diferents clubs motociclistes de la ciutat. La xerrada la va fer conjuntament amb Salvador Albertí, agent de mobilitat segura i monitor d’educació viària de la Policia Municipal de Mollet.
“En el 90% dels accidents intervé el factor humà i hem d’aconseguir donar la volta a això. Els conductors han de ser conscients que ells tenen la clau. Que no es tracta de posar més policies o més radars”, explicava Albertí. En la xerrada els dos policies van donar consells bàsics que han de seguir els motoristes abans de sortir a la carretera, com tenir el vehicle en bones condicions de manteniment; i un cop han començat a circular, tenir en compte uns consells bàsics, com circular per la dreta en carretera o bé pel centre de la calçada si ho fan per ciutat, senyalitzar amb prou temps les maniobres o portar elements reflectors per fer-se més visibles.
En aquest sentit, Rosell va donar uns adhesius als assistents que es posen a la part del darrere del casc per augmentar la visibilitat quan circulen.
Una de les raons que justifiquen la xerrada és que mentre que els accidents mortals han caigut dràsticament en els darrers anys a les carreteres de Catalunya –de 642 morts l’any 2000 a 194 l’any 2012– els accidents mortals de motoristes s’han mantingut estables en els darrers anys –33 morts el 2010 i 31 l’any 2012–. A més, els ferits greus han augmentat un 27% en el darrer any. Els presidents del Moto Club Mollet, Medir Sallent, i del club Imperiales, Salvador Garcia, van assistir a la xerrada.