Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Només l’escola Joan Solans demana espais públics addicionals a Granollers

L’Ajuntament ha fet actuacions per adaptar els accessos d’alguns centres a les distàncies de seguretat

Tots els centres educatius de Granollers podran començar el curs dins de les seves instal·lacions, malgrat que el desdoblament dels grups els ha obligat a reconvertir diversos espais. L’única excepció és l’escola Joan Solans, que ha demanat una sala en algun equipament públic –encara per concretar– per fer classe de música. Així mateix, alguns parcs i places de la ciutat es convertiran en la prolongació del pati d’algunes escoles.

És el cas de l’escola Pereanton, que utilitzarà la plaça de Maluquer i Salvador o la Salvador Espriu, que farà servir el parc que hi ha al davant. A banda, altres centres han demanat dependències municipals per emmagatzemar mobiliari i material i així poder redistribuir espais i habilitar-los per a usos nous.

Pel que fa a l’activitat física, l’Ajuntament ha transformat alguns espais esportius dels pavellons municipals perquè l’activitat física es pugui fer sense risc. El consistori també ha previst obres d’adaptació d’espais a les escoles Mestres Montaña, Salvador Espriu i Ferrer i Guàrdia (separació d’envans, instal·lació d’un lavabo dins d’una aula i adequacions de l’espai exterior). En darrer terme, també s’ha reforçat l’equip de neteja als centres per garantir la seguretat i desinfecció dels espais. Així, es farà una neteja de dues hores a cada centre en horari de migdia.

Aquestes i altres mesures, les es van explicar aquest dimecres e el regidor d’Educació, Francesc Arolas, i l’alcalde, Josep Mayoral, a propòsit de l’inici de curs, aquest proper dilluns. Arolas va subratllar la importància de l’escola presencial, malgrat les incerteses i la por que genera la Covid-19. “Hi ha tot un seguit d’aprenentatges que difícilment es poden adquirir a casa: la socialització, el contacte social, el creixement com a persones que va més enllà dels continguts curriculars.”

El regidor considera que les classes no presencials agreujarien el problema de la segregació escolar. “Si es tanca un centre, les diferències entre els aprenentatges dels alumnes es farien més grans. Hi ha escolars que no disposen de mitjans a casa i, encara que els els facilitem, si una família no ha estat escolaritzada o no ha tingut mai cap equip informàtic, és molt difícil que faci l’acompanyament i el reforç que necessita l’alumne.”

Millores als accessos d’alguns centres

L’Ajuntament de Granollers ha fet diverses actuacions als exteriors d’alguns centres per garantir les distàncies de seguretat i l’entrada per diferents portes. L’actuació més destacada és l’habilitació d’un segon accés a l’escola Turó de Can Gili. En aquest cas, s’ha adequat un vial, asfaltat i separat del trànsit, al llarg de la tanca exterior del centre, que permet els alumnes accedir-hi per les pistes. D’aquesta manera, no cal que s’acumulin grans grups a l’accés principal.


Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.