QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Noves batudes per caçar senglars a l’Ametlla pels danys en horts i jardins

L’Ajuntament de l’Ametlla ha programat noves batudes per caçar senglars en zones rurals del municipi davant de l’augment dels danys causats per aquests animals en camps de conreu i jardins de torres.

El 9 Nou
16/11/2015

També alguns accidents de trànsit a la carretera de Bigues, a la C-17 o en vies secundàries del poble, com el camí d’accés a Can Reixac.

Aquest dijous es va fer una primera batuda a les zones de Can Plantada i Can Plandolit, al sud del terme. Hi van participar 14 caçadors amb una quinzena de gossos que van aconseguir abatre quatre porcs salvatges, tres a Can Plantada i un a Can Plandolit. “Pensàvem que n’hi hauria més”, admetia Manolo García, un dels caçadors. Els animals morts eren exemplars adults, d’entre 60 i 80 quilos de pes, que es portaran a l’escorxador especialitzat en el tractament d’animals de caça que hi ha a Montseny. El dia 22 es farà una nova batuda. A la zona de Can Forns i de la urbanització Pinar i Portús. “Creiem que en aquesta zona en trobarem més”, apuntava García.

Tot i l’elevat nombre de problemes, l’Ajuntament de l’Ametlla no és partidari de suprimir la declaració d’àrea de seguretat a tot el terme. Això impedeix caçar, fins i tot, en època de veda. Les batudes només es poden fer amb una autorització expressa dels Agents Rurals que es dóna després de certificar que els porcs provoquen problemes a particulars. “Quan hi ha queixes de veïns s’actua”, diu Baldo Reyes, regidor de Medi Ambient, que apunta l’opció de recuperar les caceres amb arquers que ja s’havien fet anys enrere. Reyes recorda que les batudes es fan amb totes les mesures de seguretat i després d’informar-ne els veïns.

CAMPS DE SORGO

Aquestes darreres setmanes, els senglars han malmès camps de sorgo que hi ha prop de Can Plantada, Can Plandolit i Can Reixac. “Han atac molt més que altres anys”, assegura Lluís Fontarnau, un dels pagesos afectats. Al sud de l’Ametlla, a banda dels camps, els senglars també troben refugi en espais de bosc i aliment gràcies als ametllers, avellaners o nogueres que encara es conserven a les vores de molts camins. Les limitacions per caçar han afavorit una població estable a la zona. “Voltes de 6 a 7 de la tarda i et travessen com si fossin gossos. És molt fàcil veure’ls”, comenta aquest pagès.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 520 persones.