QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Palautordera canvia el radar de la ronda Sud per semàfors amb càmeres

Santa Maria de Palautordera ha substituït el radar fix de control de la velocitat que hi havia a l’eix viari que formen la ronda Sud i el carrer Ramon y Cajal per un conjunt de sis semàfors equipats amb un sistema de control fotogràfic que sancionarà els vehicles que se’ls passin en vermell.

El 9 Nou
30/10/2013

D’aquesta manera, la Policia Local vol augmentar la seguretat viària en aquest carrer evitant que els vehicles circulin a més de 40 quilòmetres per hora –és el límit màxim establert a la zona– i, a la vegada, eliminar les molèsties per soroll que pateixen els veïns. El sistema es va posar en marxa divendres i funcionarà en període de prova mentre s’acaba d’ajustar. “Volem comprovar que funciona i que no hi ha marge d’error abans de tramitar les sancions”, diu el cap de la Policia Local, David Otal.

Per reduir els sorolls que provoquen queixes veïnals, s’ha fet dos canvis més: s’han retirat els dos passos de vianants elevats que hi havia i s’ha canviat de lloc l’stop de la cruïlla amb el carrer Anselm Clavé. Totes dues accions, assegura Otal, han de contribuir a reduir els sorolls que provoquen principalment els camions i que generaven moltes queixes dels veïns, especialment durant la nit. Els tràilers que van cap al polígon industrial del municipi o cap a l’abocador feien força soroll en passar per sobre dels ressalts. També en parar i arrencar per aturar-se a l’stop.

A partir d’ara, els tres semàfors per sentit permeten controlar la velocitat dels vehicles durant tot l’eix viari de la ronda Sud i el carrer Ramon y Cajal. “Fins ara, hi havia un únic punt de control que la gent ja sabia on estava i no evitava que s’augmentés la velocitat abans d’arribar-hi o després de passar-lo”, diu David Otal. Un sistema de càlcul de velocitat detectarà si el vehicle que entra al tram ho fa a més o menys de 40 quilòmetres per hora. Si la velocitat és inferior –i per tant correcta– els tres semàfors s’aniran posant en verd de forma progressiva de manera que si el conductor manté una velocitat estable no s’haurà d’aturar en cap moment. En canvi, si se supera el límit de velocitat permès, els semàfors no canviaran de color fins que passin els segons necessaris perquè el conductor redueixi la velocitat. Passat aquest temps, l’aparell es posarà en verd. Si el conductor no afluixa i s’acaba saltant el semàfor en vermell actuaran les càmeres de control fotogràfic i el conductor serà sancionat. El sistema té elements per detectar els vehicles que surten de carrers perpendiculars perquè el semàfor es posi verd en el moment adequat.

Tots tres semàfors tenen un pas de vianants. Les persones que vulguin travessar trobaran sempre el pas en vermell. Només es posarà verd quan premin el botó. Si hi ha alguna persona travessant, el semàfor que regula el pas de vehicles pel carrer es mantindrà en vermell encara que el vehicle circuli a menys de 40 quilòmetres per hora.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 300 persones.