“És una zona on l’autobús urbà s’utilitza poc però on volem seguir donant el servei”, va explicar Jordi Xena, alcalde del municipi i nou president de l’Associació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU). “Considerem que el transport públic és un dret que té tot ciutadà i no és lògic que retirem aquesta prestació. Però també ens sap greu que l’autobús vagi buit”, va afegir.
Actualment, el servei de transport urbà de Santa Maria de Palautordera que uneix l’estació de tren amb la rotonda de Sant Esteve funciona de dilluns a divendres de les 6 del matí a les 10 de la nit. Té 36 expedicions circulars però només 13 arriben fins al barri de la Serra, on el vehicle s’ha de desviar allargant el temps de recorregut.
L’impuls del sistema de Transport a Demanda és un dels reptes que vol tirar endavant l’AMTU aquest mandat. És un “tema que s’ha d’analitzar i que s’ha d’estudiar però l’AMTU pot fer de nexe d’unió”, va dir Xena. “S’ha de desenvolupar en zones on hi ha una demanda baixa del servei però on es pot oferir una alternativa. Es passa d’una línia fixa amb uns horaris determinats a anar a buscar aquells usuaris que realment ho demanin”, va dir Xena dimecres a Montmeló. I va apuntar la idoneïtat per a “zones allunyades o urbanitzacions on tenir un transport fix és ineficient perquè s’acaba fent el recorregut sense usuaris”.