La tramitació d’expedients del Servei de Consum i Atenció al Consumidor (SCAC) de l’Ajuntament de Parets ha permès estalviar o recuperar un total de 24.452 euros a les persones que van presentar la seva reclamació davant l’oficina al llarg de l’any passat. La regidora de Consum, Neus Jordà, va fer públiques les dades dijous passat, durant la inauguració de l’exposició “Lidera el teu consum. Ciutadà actiu, consumidor responsable” a Can Rajoler. Es podrà veure fins el 22 de març.
En total el servei ha atès 299 visites presencials que han suposat l’obertura de 130 expedients, dels quals 122 han estat resolts i 17 continuen en tràmit. A més, el servei ha atès un gran nombre de consultes telefòniques o telemàtiques que no han implicat tràmits d’obertura d’expedient.
Dels expedients oberts, un 24,8% feien referència a reclamacions relacionades amb telefonia, un 13,8% a diferents tipus de garanties, un 11% a serveis bàsics, un 8% a assegurances i un 6,5% a transports. La resta tenien a veure amb compres per internet, serveis financers o serveis a domicili.
Del total de les reclamacions rebudes cal destacar el descens en les queixes relatives a les compres per internet, que han passat del 10% de l’any 2018 a un 5,8% l’any 2019. També s’han reduït els expedients relacionats amb les empreses de telefonia en què el problema principal continuen sent les facturacions errònies, les incidències en el moment de les baixes i, sobretot, les despeses de permanència originades en el moment de canviar de companyia.
{{ comment.text }}