L’Ajuntament de Parets ultima el conveni a tres bandes –amb l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) i la Generalitat– per fer una actuació que permetrà eixamplar l’actual pont de l’avinguda Catalunya en direcció sud per damunt de les vies i generar un espai d’aparcament i construir una nova estació.
“És un projecte costós –uns 10 milions– però que han entès que és important per la mobilitat”, comenta Rosa Martí, regidora d’Urbanisme. Adif aportarà el 50% del cost, mentre que la Generalitat i l’Ajuntament es faran càrrec pràcticament a parts iguals de l’altra meitat. “Els va interessar molt la proposta de fer un park and ride tenint en compte que l’estació de Parets serà la capçalera dels pobles de la vall del Tenes i la proximitat dels polígons i el Circuit.”
Aquesta operació va a part del procés de licitació que s’han engegat ara per actuar a les quatre estacions. “És totalment independent.” Segons diu, es va pactar amb la presidenta d’Adif, Isabel Pardo de Vera, que es tramitaria en un projecte separat “per no aturar el tràmit de la reforma de les quatre estacions” que ha de permetre el desdoblament.
Martí afegeix que també van arrencar que l’obra de desdoblament de les vies preveurà un reforç dels murs de contenció que caldrà fer a la trinxera de la sortida de l’estació cap al nord fins a la C-17 per, en un futur, permetre el cobriment de les vies.
Ara Parets-ERC demana explicacions
El portaveu d’Ara Parets-ERC i exalcalde, Jordi Seguer, ha demanat la convocatòria d’una comissió informativa d’urbanisme per rebre explicacions del govern municipal. Lamenta que el projecte a licitació només inclogui una inversió d’1,5 milions a l’estació de Parets per fer un pas inferior amb ascensors i no reculli el park and ride damunt de les vies pactat.
{{ comment.text }}