Plaça nova en rodatge a Bellavista

La reforma de la plaça Espanya de Bellavista suscita opinions contràries. Favorables i detractors coincideixen que els conductors encara han d’assumir que circulen per un espai de prioritat absoluta per als vianants, on tota la plaça és al mateix nivell i la velocitat es limita a 20 km/h.

El 9 Nou
20/03/2015

“Hi ha una prioritat invertida, però els conductors no saben com funciona”, diu el portaveu de Convergència per les Franqueses (CpF), Francesc Torné. “És una obra que ha costat 500.000 euros i que, segons una enquesta, va ser la menys votada d’una llista de cinc”. “Diuen que s’haurien perdut els diners de la subvenció, però no és veritat, l’Ajuntament hauria pogut demanar un canvi de destinació. Hi ha molts serveis pendents, com ajuts a la dependència i arreglar el clavegueram. Cada vegada que plou fort s’inunda la part baixa. Hi ha un pla per fer un dipòsit pluvial però no es fa per manca de recursos”. També alerta dels riscos del nou model. “No se sap quin és el límit per als vianants i per als cotxes i és un drama”.

Des de Les Franqueses Imagina, insisteixen que la reforma de la plaça Espanya era la darrera prioritat que van expressar els veïns en una enquesta municipal “i és l’única que s’ha fet”. També critiquen que el finançament no està assegurat per la incertesa sobre els pagaments lligats a la llei de barris. Per aquest grup, l’obra recupera la política econòmica municipal de l’exalcalde Torné que ha portat l’Ajuntament a la situació actual.

Els usuaris mostren també diversitat d’opinions: “Està molt bé. Hi ha molt més espai per a les persones grans i per als nens”, afirmava un home gran assegut en un banc. “Els cotxes poden entrar al centre de la plaça i això és un perill”, alertava un altre a EL 9 NOU aquest divendres. Un grup de clients d’un bar també apuntaven el risc d’intentar accedir a la plaça perquè molts conductors encara no tenen clar que la prioritat és dels vianants.

La plataforma elevada de la parada del bus també genera problemes. “És del mateix color, els conductors no se n’adonen piquen contra el voral i ja hi ha hagut moltes punxades”. La situació de la parada tampoc agrada. El bus té dificultats per situar-se en paral·lel i les portes queden allunyades de la plataforma amb els consegüents problemes per accedir al vehicle La supressió dels contenidors de deixalles al carrer Aragó també ha generat queixes perquè obliga els veïns a caminar fins a la nova ubicació al carrer Provença. També es critica que la banda escollida per a la circulació sigui la que té més comerços mentre que a l’altra només hi ha un comerç i dos pàrquings.

El regidor d’Urbanisme, Joan Antoni Marín (PSC), admet que “cal fer pedagogia entre els conductors” però defensa el model. “Les places han de ser per a les persones”. Segons anuncia, aquesta setmana començarà a treballar un agent cívic per fer notar els conductors que hi ha prioritat per als vianants. Marín diu que els problemes, com el del contenidor del carrer Aragó o el de la parada del bus s’aniran solucionant i expressa la seva confiança en els veïns. “Jo crec en el civisme de les persones i a Bellavista n’hi ha molt”. Pel que fa a la banda de circulació, diu que es va decidir per poder reservar un espai per als vehicles que paren per anar a la farmàcia. Està convençut que la reforma dinamitzarà l’espai i “el que ara són garatges seran nous negocis”.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 891 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't