L’Ajuntament de l’Ametlla obrirà una nova licitació per adjudicar la gestió del complex esportiu de Can Camp, tancat des del desembre de 2022. El darrer ple va aprovar amb els vots favorables d’Ametlla’t, al govern, i de Junts, a l’oposició, la suspensió del procés administratiu que es va iniciar l’11 d’abril i que va ser impugnat per l’Associació Espanyola d’Empresaris de Serveis Esportius a les Administracions Públiques (Anesdap amb les sigles en castellà).
Hi van recórrer perquè l’Ajuntament no havia demanat un informe previ dels plecs a l’Oficina Nacional d’Avaluació (ONE, també amb les sigles en castellà). La patronal va demanar, com a mesura cautelar, l’aturada de la tramitació de l’expedient i el Tribunal Català de Contractes ho va requerir a l’Ajuntament. El recurs implicava una espera d’entre vuit i nou mesos per a la resolució del Tribunal Català de Contractes, que havia de resoldre el recurs de l’Anesdap.
L’acord del ple va donar el vistiplau a l’obertura d’un nou expedient administratiu. La previsió inicial del govern era poder reobrir el CEM al setembre. L’alcalde, Jan Santaló, va admetre que la decisió implica “tornar a començar”. El calendari passa ara per, durant aquest mes de juliol, traslladar a l’ONE el nou plec que regirà la licitació, “on s’han introduït canvis irrisoris”, bàsicament, “dos nous paràgrafs”. Amb la resolució de l’ONE, que s’espera rebre abans de l’agost, es podrà publicar la nova licitació amb uns plecs “inexpugnables”, va dir l’alcalde. L’Ajuntament ha contractat un assessor expert en la matèria que és qui ha proposat introduir aquestes modificacions al nou plec de la licitació del servei, que es preveu publicar durant el mes de setembre.
Josep Ganduxé, de Junts, va recordar al govern que l’expert que els ha assessorat entén que hauria estat necessari fer la consulta prèvia a l’ONE –que no es va fer– i va discrepar amb el criteri de l’alcalde de qualificar de mínims els canvis. “Vam entendre que l’expert feia una esmena a la totalitat als nostres plecs”, va dir Ganduxé. Amb tot, Junts va mantenir el suport al govern per tirar endavant la licitació: “Continuem pensant que hi ha d’haver una gestió indirecta del CEM”, va apuntar. “La tercera haurà de ser la vençuda”, va demanar.
ERC, per la seva banda, va votar en contra de l’obertura d’un nou procediment de licitació per gestionar l’equipament a través d’una empresa privada. “Continuem estenent la mà a la gestió del CEM per part de l’empresa municipal perquè creiem que és la millor opció per al poble i per als veïns”, va dir Núria Farràs. També va demanar que es retiri del futur plec la cessió d’ús a l’adjudicatari de la sala de l’edifici de Can Camp “que aniria molt bé a les entitats del poble que estan mancades d’espais” i de la pista municipal de la zona. “Ha de continuar sent per a l’ús dels veïns.” L’alcalde Santaló va respondre que entitats i veïns podran seguir fent ús tant de la sala de Can Camp com de la pista esportiva.