La Campanya contra el quart cinturó demana als partits polítics que es presenten a les eleccions del 12 de maig que descartin “definitivament” l’aposta per construir la nova autovia orbital entre el Vallès Occidental i el Vallès Oriental. En els darrers dies, membres de la CCQC s’han reunit amb representants de les candidatures de Comuns/Sumar, Junts+, la CUP, Alhora i ERC. Segons detalla la plataforma en un comunicat, el PSC s’ha excusat “per manca de temps”.
En les trobades, la CCQC ha traslladat a les formacions “la greu irresponsabilitat que significaria continuar el quart cinturó amb la ronda Nord de Sabadell i Terrassa”. També han volgut conèixer el seu punt de vista en relació al projecte i les alternatives de mobilitat que es podrien plantejar.
Per la CCQC, la continuïtat del projecte comportaria “greus impactes” al territori: “la transformació del territori, la destrucció de patrimoni natural, el trencament de l’equitat social, l’empitjorament de la qualitat atmosfèrica i de la salut pública i l’increment d’emissions.
La plataforma recorda que el quart cinturó és “un projecte paradigmàtic d’un model de desenvolupament i de mobilitat que està en crisi i que ens ha portat a la situació actual”. La CCQC “considera que algunes de les posicions expressades per algunes formacions polítiques són ambigües i contradictòries amb determinats posicionaments i accions realitzades recentment”.
Tot i això, “en general valora positivament la predisposició de les candidatures amb qui s’ha pogut reunir per debatre el model territorial que el quart cinturó imposa com a paradigma d’un model de creixement ja superat i perniciós”. “Hi ha plena coincidència en emmarcar la situació d’extrema gravetat per les conseqüències que el canvi climàtic i la contaminació atmosfèrica generada pel trànsit de vehicles tenen sobre el territori i les persones”, afegeixen en un comunicat.
Des de la CCQC, lamenten “que alguns partits polítics, tot i aquestes evidències, no tinguin la capacitat de virar en el model de creixement i de mobilitat que ens hi ha portat i no apostin decididament per un model basat amb el transport col·lectiu”.
{{ comment.text }}