Granollers Pedala situa com a prioritat número 1 per al proper mandat “un desplegament global” i “de cop” de la xarxa pedalable per connectar barris i els principals equipaments. Pensen en uns 21 quilòmetres, principalment de carrils bici, que facin una xarxa amb tres eixos nord-sud i sis o set d’horitzontals.
El cost seria d’uns 3,9 milions, segons els càlculs que ha fet l’entitat que ha fet arribar la seva proposta als partits polítics que es presenten a les properes eleccions. Defensen que cal mirar d’aprofitar els recursos dels fons europeus i emmirallar-se amb accions com les que s’estan fent a Mataró o Vilanova i la Geltrú.
Per Granollers Pedala, el creixement de la xarxa s’ha de fer “restant espai al vehicle privat i no al vianant”. Per això, defensen que calen carrils bici als eixos viaris principals i reclamen “valentia política” per, allà on sigui necessari, reduir places d’aparcament o carrils de circulació.
L’entitat que treballa per fomentar la mobilitat en bicicleta proposa un impuls de la xarxa interurbana. Per fer-la realitat, proposen la constitució d’un consorci comarcal on hi hagi els ajuntaments, el Consell Comarcal, la Diputació i la Generalitat. Hauria de tenir un paper de coordinador i d’impulsor dels projectes i treballar per captar finançament. A banda, podria assumir la gestió d’una flota pública de bicicletes amb base a les estacions de tren.
Per Granollers Pedala, és clau el desenvolupament de la zona de baixes emissions a la ciutat. Troben clau l’organització de la distribució de mercaderies a la darrera milla per aconseguir una reducció més gran de trànsit i contaminació. Aposten per coordinar i mancomunar el servei que fan diversos operadors. També creuen que cal impulsar la formació d’usuaris de la bici, especialment dels joves dels instituts.
{{ comment.text }}