La Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) reclama que la planificació d’inversions en infraestructures aparqui d’una vegada per totes el projecte del quart cinturó i es focalitzi en el transport públic, davant l’actual “caos” de Rodalies:
“Invertir en el quart cinturó i ampliar un quart carril a l’AP-7 va en contra de qualsevol compromís amb el clima, perjudica la salut pública i malgasta esforços i recursos econòmics que s’haurien de destinar al transport col·lectiu”. Segons dades de l’entitat, només un 13% dels viatges que es fan dins del Vallès es fan en transport col·lectiu, degut a la falta d’una oferta de qualitat.
La plataforma entén que les negociacions per executar el tram del Quart Cinturó entre Terrassa i Sabadell o entre Terrassa i Granollers suposen “un enorme pas endarrere respecte dels reptes de la mobilitat sostenible a la regió metropolitana”. I això passa, diuen, mentre la xarxa de Rodalies es veu sotmesa a un “caos d’avaries i retards”
En l’actual context preelectoral, la CCQC també recorda que en aquesta època son habituals les “falses promeses de grans inversions en Rodalies que s’han incomplert sistemàticament”. En aquest sentit, el col·lectiu reclama una aposta clara pel transport públic que passi també per un servei “infradotat” de transport públic per carretera.
{{ comment.text }}