L’Ajuntament de Mollet posarà en marxa, l’any que ve, una segona línia de bus urbà, per la qual cosa ha previst ja una partida de 100.000 euros en el pressupost de l’any vinent que es va aprovar en el darrer ple municipal.
El regidor de Territori, Raül Broto, explica que els detalls de la nova línia encara s’estan estudiant amb l’AMTU (Associació de Municipis amb Transport Urbà) però que la previsió és posar en marxa la línia el quart trimestre de l’any. No es descarta fer-ho abans, cas en què la partida pressupostària hauria de ser superior. També s’inclou una altra partida de 15.000 euros per incrementar les bonificacions per utilització freqüent del servei.
Els pressupost de l’any vinent serà de 84,6 milions, el 16,1% més que l’any anterior, impulsat en bona part per les inversions, que creixen el 27,3%, fins a 5,6 milions, fruit de les ajudes provinents de programes d’altres administracions com els Fons Europeus Next Generation. El pressupost es va aprovar amb el vot del govern (PSC i Podem), Cs i Junts, l’abstenció de Mollet en Comú i el vot en contra d’Ara Mollet ERC.
Fonts del govern destaquen l’increment de la despesa en manteniment de l’espai públic, neteja i recollida de residus, amb la posada en marxa del nou contracte, l’augment del contracte de manteniment de zones verdes i neteja d’equipaments municipals, l’ampliació i consolidació d’activitats culturals, com el Mollet Music Week o el programa Arts i Escena, així com nous projectes de teatre i cultura al carrer i la creació d’una programació d’oci nocturn i l’obertura de la biblioteca durant el mes d’agost.
Des del govern, també es posava l’accent en l’augment de la factura energètica en aproximadament un milió d’euros i en l’augment de la partida de pobresa energètica i de recursos per al programa Mollet amb Energia, a més del desplegament del programa Mollet Solar, amb la instal·lació de plaques fotovoltaiques perquè tots els equipaments municipals funcionin amb energia solar.
En el capítol d’inversions destaca millores en la mobilitat a la rotonda dels Pinetons, inversions en escoles, l’enllumenat públic, reasfaltatge de carrers, remodelació de voreres i actuacions al clavegueram.
Sobre la segona línia de bus, Víctor Molina, del col·lectiu Mollet Opina, va recordar que la necessitat d’una segona línia ja es va plantejar l’any 2018 en una reunió amb l’Ajuntament. Va dir que seria desitjable que el recorregut fos el més simètric possible a la línia actual, però en sentit contrari i amb els canvis obligats pels carrers que tenen un sol sentit de circulació. “Cal impulsar una mobilitat i transport públic de qualitat. Recordem que l’any 2019, el bus va tenir mig milió d’usuaris”, va dir Molina.
Primeres obres amb fons europeus
D’altra banda, s’han engegat les primeres intervencions finançades amb els fons europeus Next Generation. Són la millora de l’accessibilitat a 97 passos de vianants de la ciutat i la construcció d’un carril bici al polígon industrial de Can Magarola. Les obres han començat pel barri de Santa Rosa, on s’actuarà durant un mes, i comportaran afectacions puntuals a la mobilitat. S’hi destinen 477.000 euros.
En el cas del carril bici del polígon de Can Magarola, es fan obres d’ampliació i de connexió en un tram de tres quilòmetres.
{{ comment.text }}