QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

El PSC, primera força en 65 de les 70 meses de Granollers

Junts va guanyar en 5 meses i va ser segona força en vint més, mentre que ERC és la segona força en la meitat de les meses

El PSC ha consolidat la seva majoria absoluta a Granollers i ho ha fet guanyant en 65 de les 70 meses de la ciutat i ho fa, en alguns llocs, a molta distància de la resta de forces polítiques.

És el cas de les meses de Can Bassa o Can Gili, però també en meses situades a l’escola Ponent, o a l’espai social del carrer Joan Prim.

L’altra força política que ha aconseguit guanyar en alguna mesa de la ciutat és Junts, que ha superat el PSC a cinc llocs: Dues a l’edifici del GRA, a la plaça de l’Església, una altra a l’Escola Jardí, del carrer Torras i Bages, una de l’escola Pia de l’avinguda Sant Esteve -aquí per només dos vots- i la de les antigues escoles de Palou.

Junts ha estat segona força a vint meses més de la ciutat i tercera en 12 més. En dues meses, ERC i Junts empaten en el segon lloc: En una mesa de l’Escola del Treball i en una altra del Centre Cívic Jaume Oller.

ERC no ha guanyat a cap mesa però ha pogut consolidar el seu segon lloc gràcies a haver estat segona força en 37 meses, una mica més de la meitat, i tercera en 18 més.

Vox, segona força en set meses

Pel que fa a la resta de candidatures, cal destacar que Vox ha estat segona força a set meses: Una al Palau d’Esports, una al Centre Cívic de Can Bassa, dues al pavelló Congost, una al Centre Cívic de Can Gili i dues a l’escola Ponent. I és tercera força en dotze meses més.

El PP aconsegueix ser segona força en tres meses: Una a Can Mònic, una al Palau d’Esports i una al Pavelló Congost.

Granollers Primàries aconsegueix ser la tercera força en dotze meses entre les quals dues del Casino de Granollers, una a la biblioteca de Can Pedrals i una a l’escola Granullarius. I empata en el tercer lloc amb Vox en una mesa de Roca Umbert.

En conjunt, el PSC ha sumat 9.237 vots (41%), seguit d’ERC, amb 2.726 (12%); Junts, amb 2.637 (11,7%); Granollers Primàries 1.519 (6,75); PP 1.443 (6,4%) Vox 1.280 (5,6%) i la CUP 1.102 (4,8%).

La resta de forces queden per sota del miler de vots: En Comú Podem 855 (3,8%); Tria Granollers 357 (1,6%); Valents 327 (1,4%); País con Gestores 279 (1,2%); Cs 250 (1,1%) i Tercera Edad en Acción 195 (0,85).

Amb aquests resultats, el PSC podrà governar amb una majoria de 13 regidors, mentre que, dels grups de l’oposició actual només puja Granollers Primàries, que passa d’un a dos representants. ERC es manté amb 4, Junts baixa de 4 a 3 i Cs perd els dos regidors i desapareix de l’hemicicle. Entren a l’Ajuntament el PP amb dos i Vox amb un.

LA PREGUNTA

Creu que l’absentisme és un dels principals problemes del mercat laboral?

En aquesta enquesta han votat 680 persones.