El Servei de Suport, Assessorament i Mediació a les comunitats de veïns del Pla de Barris de Bellavista, a les Franqueses, ha estat una de les iniciatives certificades com a bona pràctica pel Banc de Bones Pràctiques de la Fundació Carles Pi i Sunyer . En concret, s’ha destacat l’aportació innovadora i de qualitat, que pot servir de referència a d’altres ajuntaments i entitats locals.
El reconeixement ha tingut lloc aquest dijous a l’Auditori AXA de Barcelona, en un acte que ha comptat amb l’assistència d’uns 450 experts i autoritats locals, d’entre les quals els 81 ajuntaments que han fet aportacions al banc i que han estat distingits amb el certificat de bona pràctica entre els anys 2014 i el 2018. L’alcalde de les Franqueses, Francesc Colomé, ha recollit el guardó juntament amb el regidor del Pla de Barris, Juan Antoni Marín.
En el mateix acte, s’han lliurat els diplomes per a les experiències 2014-2018. En aquest cas, l’Ajuntament de les Franqueses ha rebut el reconeixement a l’espai familiar. Es tracta d’un servei situat al barri Bellavista però que dona cobertura a tot el municipi i que treballa per a la integració, participació i prevenció de la comunitat.
El Banc de Bones Pràctiques és una iniciativa, inspirada en els principis de la Carta Europea de l’Autonomia Local (CEAL), que vol estimular la innovació i la bona governança local, seguint les estratègies establertes pel Congrés de Poders Locals i Regionals del Consell d’Europa. Al llarg dels últims anys, la Fundació Carles Pi i Sunyer ha acreditat més de dues-centes accions o programes d’èxit desenvolupats pels governs locals a Catalunya
El Servei de Suport, Assessorament i Mediació a les comunitats de veïns i en temes de veïnatge és un servei públic i gratuït, posat en marxa l’any 2014 a Bellavista i ampliat posteriorment a la resta del municipi, que té com a objectiu la mediació en els conflictes que s’hi donen, com ara impagaments, sorolls, desavinences, ocupacions…. A banda del servei de mediació, també organitza tallers pràctics i xerrades al voltant d’aquesta temàtica, adreçats tant a presidents de les comunitats com als mateixos veïns.
L’atenció als usuaris es desenvolupa en dues seus: a Bellavista Activa, al carrer del Rosselló, dilluns, dimarts, dijous i divendres, de 9 a 1 del migdia i dijous, de 4 a 6 de la tarda i a l’Ajuntament els dimarts, de 4 a 6 i dimecres, de 9 a 1 del migdia.
{{ comment.text }}