L’escola Els Pinetons, de la Garriga, ha recollit aquest dijous a la tarda el premi UAlumni. 40 anys de l’escola de mestres que li ha concedit la Univeristat de Vic-Universitat Central de Catalunya i que està dotat en 3.000 euros que serviran per ajudar a la formació dels mestres i l’adequació de les aules i dels espais comuns que fan servir els infants de P3, P4 i P5.
El reconeixement a l’escola de la Garriga arribat pel projecte Què vol dir treballar l’autonomia a l’escola? que recull l’experiència que s’està aplicant en els tres cursos d’educació infantil de l’escola per fomentar l’autonomia dels escolars. “Tenir temps flexible per permetre que cada infant aprengui al seu ritme i procurar intervenir sense interferir”, ha explicat Pilar Trabal, en nom de l’escola per definir la idea que ha estat el motor del projecte.
El jurat va valorar l’amplitud del projecte, que implica tota l’etapa d’educació infantil, així com la implicació de tots els equips de mestres. L’equip de mestres format per Pilar Trabal, Gemma Tomàs, Elisabet Barbero i Lídia Rocha va detectar que sovint els infants no tenen prou autonomia i depenen excessivament de les consignes dels adults per treballar.
Per canviar-ho es va dissenyar un pla per treballar tres aspectes de l’autonomia: la intel·lectual, la moral i la funcional de tots els alumnes. L’equip de mestres “es va proposar crear nous contextos i situacions d’aprenentatge a partir d’una nova distribució dels espais; d’una revisió a fons dels materials, i de buscar una nova organització del temps”, expliquen des de la UVic-UCC en un comunicat.
“Avui hem premiat un projecte d’innovació educativa que de ben segur millora els processos d’ensenyament-aprenentatge que demanaven les bases del premi”, i va especificar que innovació “no vol dir només aportar una idea imaginativa i creativa, sinó també entendre unes necessitats i aportar-hi solucions”, ha assegurat Joan Masnou, rector de la UVic-UCC.
{{ comment.text }}