Les obres de construcció d’un tercer carril a la C-17 entre el sud de Granollers i Parets tindran, a partir d’aquesta setmana, les primeres afectacions al trànsit en aquesta carretera. La nit de dilluns a dimarts està previst que comencin els treballs per repintar les línies que delimiten els dos carrils de circulació, que s’estrenyeran dels 3,5 metres d’amplada actuals a 3,2.
L’actuació s’allargarà durant diverses nits de la setmana que ve i implicarà, també, una reducció de la velocitat màxima permesa en aquest tram que ara és de 100 quilòmetres per hora. El canvi es farà en tot el tram de quatre quilòmetres de llarg que forma part de l’àmbit de l’obra.
La reducció de l’amplada dels carrils de circulació es mantindrà durant diversos mesos, han explicat des del Departament de Territori i Sostenibilitat a EL 9 NOU. Permetrà començar a treballar en la construcció dels murs de contenció que s’han de fer a la banda de ponent de la carretera per separar la calçada ampliada de la C-17 del carrer de la Bassa, el vial paral·lel a la carretera que dona accés a la zona industrial de Parets. Són treballs que es faran amb maquinària pesada a tocar de la calçada.
Els treballs per construir el tercer carril en sentit sud van iniciar-se a finals d’octubre amb els treballs previs per desviar serveis afectats com alguns trams de la xarxa de clavegueram.
L’execució dels treballs s’ha adjudicat dividida en dos lots a la unió temporal d’empreses (UTE) formada per Construcciones Rubau, SA, i Copisa Constructora Pirenaica, SA, i a Innovación y Obras de Seguridad Vial, SL. L’UTE de Rubau i Copisa ha aconseguit la part més important de l’actuació –inclou la construcció del tercer carril– per un import de 9,41 milions incloent l’IVA.
El termini d’execució és de 14 mesos. L’altra empresa ha aconseguit el lot que inclou els treballs de senyalització, abalisament i defensa per un import d’1,07 milions més i un termini d’execució de dos mesos. En total, són gairebé 10,5 milions d’inversió.
Passos per l’ampliació de la calçada en sentit nord
D’altra banda, el Departament de Territori i Sostenibilitat ja ha obert el procés per trobar l’empresa que faci els treballs de construcció del tercer carril entre Parets i Granollers a la calçada en sentit nord que permetran donar més capacitat a la carretera i, a la vegada, més seguretat, amb la supressió dels actuals accessos directes a diverses empreses. La licitació es fa per un import de 20,59 milions i fixa 18 mesos d’obres per fer l’obra.
{{ comment.text }}