La quinzena edició del projecte Singular Junts, de Granollers, ha ajudat 71 alumnes a completar l’ESO i tenir el primer contacte amb el món laboral.
La cloenda del projecte es va fer aquest dimarts a la sala Frances Tarafa amb l’assistència dels 71 alumnes i representants de les 76 emprses que hi han pres part.
Aquest curs hi han participat alumnes dels instituts Carles Vallbona, Antoni Cumella, Celestí Bellera i Marta Estrada, Educem, Escola Pia, el Col·legi Jardí i l’Escola Municipal de Treball.
Des del curs 2008-2009, l’Ajuntament de Granollers, amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat, participa en aquest projecte educatiu que cada any permet graduar a més alumnes de quart d’ESO i ajuda a reduir el fracàs escolar a la ciutat.
Segons les dades del curs 2021-2022, a Granollers al voltant del 8 % de joves de 16 anys o més surten esl centres educatius sense l’ESO.
L’estat té les pitjors dades de la Unió Europea
Tot i que el fracàs escolar ha anat baixant en els darrers anys, cal fomentar la continuïtat en els estudis postobligatoris, ja que, segons la Unió Europea, l’estat espanyol té una de les xifres més altes d’abandonament escolar prematur, és a dir, de joves de fins a 24 anys que no tenen cap formació postobligatòria acabada.
Per això, aquest projecte no només vol aconseguir que l’alumnat de tercer pugui passar a quart amb bons resultats i que es pugui graduar, sinó que també vol ajudar a orientar el jovent en la presa de decisions que hauran d’enfrontar en acabar l’etapa obligatòria de l’escolarització.
Els permet veure quin camí seguir en la formació professionalitzadora, a través dels programes de formació inicial, aquells que no han assolit el graduat, i en la formació professional de grau mitjà, aquells que sí que han pogut acreditar-ho.
En aquesta 15a edició del Singular Junts, els alumnes han compartit temps i espai amb personal sanitari, administratiu, mecànics, personal de manteniment, comerciants o perruquers, entre altres.
Aquest primer contacte amb el món laboral els ha permès guanyar experiència, adquirir competències assimilables per poder acreditar l’ESO i fer un primer tastet d’un ofici que, si els ha agradat, podran continuar aprenent a través d’un cicle formatiu.
Durant l’acte de cloenda del Singular Junts, s’ha reconegut l’esforç i la implicació de l’alumnat, de les famílies i dels tutors i tutores, i especialment de les empreses que hi col·laboren. També s’ha fet especial esment de les persones que de forma altruista acullen i acompanyen els joves durant les 10 hores setmanals que passen al centre de treball.