El vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, ha dit que l’executiu reclamarà “explicacions pel dèficit en infraestructures que Catalunya pateix per part de l’Estat any rere any” a la subcomissió de la bilateral d’infraestructures d’aquest divendres.
Un dels punts que estarà sobre la taula serà la Ronda del Vallès -o quart cinturó- després que la ministra de Transports, Raquel Sánchez, anunciés que el govern espanyol finançarà les obres de la B-40 projectades pel Govern.
En una atenció a mitjans a la futura estació de Camp Nou de l’L9, Puigneró ha dit que espera que el govern espanyol entregui “detalls per escrit i compromisos en ferm” respecte la B-40 “abans de pronunciar-se sobre el projecte”. “Volem garanties, estem cansats d’anuncis que acabin en res”, ha dit.
El conseller de Polítiques Digitals i Territori ha assegurat que “és evident que aquest ramal és molt necessari pel Vallès” per descongestionar la C-58 i les autopistes AP7 i A-2; ha advertit que la Generalitat revisarà que es donin “les garanties tant de traspàs com de recursos econòmics per dur-ho a terme”. “No volem anuncis sinó compromisos ferms i per escrit d’aquestes voluntats expressades”, ha reiterat.
Puigneró ha afegit que a Catalunya hi falten moltes infraestructures –”la majoria de les quals són competència de l’Estat”– que ajudarien a descongestionar l’AP-7, després de setmanes de col·lapse. Una de les inversions més necessàries és a Rodalies que “és un desastre”. “Si no millorem Rodalies, estem condemnant molta gent a utilitzar el cotxe”, ha dit.
“Hi ha un dèficit d’inversió estructural per part de l’Estat en infraestructures i això s’ha de resoldre. La resta seran pedaços”, ha conclòs.
Aquest mateix dimecres, ERC ha presentat al Parlament una proposta de resolució que demana que es deixi de banda el quart cinturó viari de manera definitiva i es faci una aposta per la línia orbital ferroviària per connectar els dos vallesos.
{{ comment.text }}