Queixes dels usuaris per la supressió de sis trens de l’R3 entre Barcelona i Granollers-Canovelles

Els sis trens -tres d’anada i tres de tornada des de l’Hospitalet- han estat circulant fins la setmana passada

Perquè no ens fotin el tren, que aplega usuaris de la línia R3, i l’associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) han expressat el seu malestar per la decisió de suprimir els tres serveis d’anada i tornada entre les estacions de l’Hospitalet i Granollers-Canovelles. Totes dues entitats reclamen que es restableixin.

Les dues entitats lamenten que Renfe i el Departament de Territori i Sostenibilitat hagi retirat aquesta setmana aquests sis combois. Perquè no ens fotin el tren denuncien que van conèixer la supressió dels sis serveis dijous de la setmana passada, vigília d’un dia festiu. Tots sis serveis han funcionat durant la pandèmia. De fet, fins la setmana passada ho han fet.

Asseguren que es retalla el servei coincidint amb l’inici del curs escolar, l’inici de les sancions a conductors a la Zona de Baixes Emissions de Barcelona i la situació de pandèmia per la Covid-19 que “fa imperativa una millora de les freqüències per tal de poder garantir la distància de seguretat entre viatgers”, indiquen des de la plataforma d’usuaris de la línia R3.

A la vegada, recorden que la línia ja pateix altres restriccions com el tall entre Ribes i Puigcerdà per les obres al túnel de Toses que obliga a fer aquesta part del trajecte per carretera. “Estem cansats del maltracte i del menyspreu a la línia R3 i instem els ajuntaments i agents implicats en la seva millora a reclamar al Departament de Territori i Sostenibilitat” la recuperació dels trens eliminats i la millora del servei ferroviari.

La PTP considera “injustificada” la retallada. Està “fora de tota lògica”, apunten en un comunicat. “L’eliminació d’aquests tres trens va en contra de tota la feina per a la millora de la línia R3 que des de fa anys duu a terme el grup Perquè no ens fotin el tren, els ajuntaments i altres organitzacions i institucions supramunicipals”, escriuen en un comunicat on denuncien que la decisió s’ha pres de forma “precipitada” i “opaca, amagada sota una suposada millora del servei pel retorn a la circulació dels trens semidirectes que havien estat sospesos el 6 d’abril de 2020″.

Trens amb poca ocupació

El Departament de Territori i Sostenibilitat justifica la decisió per la introducció dels trens semidirectes entre Barcelona i Ripoll en hora punta. Asseguren que són trens amb poca ocupació i que la graella queda “en bones freqüències”.

Des de Perquè no ens fotin el tren recorden que, abans de la pandèmia, la circulació dels semidirectes cap a Osona i el Ripollès era compatible amb els tres serveis d’anada i tornada entre l’Hospitalet i Granollers que ara s’han eliminat.

LA PREGUNTA

Aquest any participarà del sopar de Nadal d’empresa?

En aquesta enquesta han votat 208 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't