Segons l’estudi, que arriba al a quinzena edició, el tram de la BV-5001, des de la cruïlla amb la B-500 entre Martorelles i Sant Fost, fins a Santa Coloma de Gramenet, és la via més perillosa de la comarca. Ha registrat entre els anys 2013 i 2015, el trienni analitzat en el darrer estudi, una mitjana de quatre accidents amb víctimes mortals i/o greus a l’any i té un volum de trànsit que no arriba als 10.000 vehicles al dia.
De fet, aquest tram de la BV-5001 se situa segon en la classificació de tot Catalunya només per darrera de la BP-1417 entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès, que l’avança. En tots dos casos, el risc de patir-hi un accident és molt alt, igual que en l’estudi publicat ara fa un any.
D’altra banda, el RACC també situa al Vallès Oriental un dels trams –el sisè al rànquing català- amb més concentració d’accidents. És el de la C-17 entre Mollet i Lliçà de Vall amb 0,52 accidents amb morts i/o ferits greus per cada quilòmetre entre 2013 i 2015. Aquí, però, hi circulen uns 63.000 vehicles al dia.
Dels deu trams amb més accidents de vehicles pesants, n’hi ha dos al Vallès Oriental. L’EuroRAP els situa a l’AP-7 entre l’enllaç de la C-60 i l’enllaç del Papiol. Aquí, els xocs amb camions representen el 60% de tots els que es produeixen en aquest via per on passen més de 90.000 vehicles al dia. És el cinquè
La novena posició del rànquing català és per a la C-35 entre Cardedeu i Sant Celoni. Aquí, el 57% dels accidents tenen implicat algun vehicle pesant. La mitjana d’accidents amb camions per cada quilòmetre ha estat de 0,11 per quilòmetre en els darrers tres anys.
{{ comment.text }}