Amb l’obra de la duplicació de la via i l’electrificació adjudicada, la pregunta, ara, és: quan començaran les obres al tram entre Parets i la Garriga? La pregunta encara no té una resposta clara.
L’inici dels treballs de desdoblament, però, no serà immediat. No es concreta una data però haurà de ser en els propers mesos. En les properes setmanes, caldrà fer definitiva l’adjudicació a FCC Construcción i Comsa.
Després, s’obrirà el procés perquè concretin el pla d’obres, un document important per planificar calendaris tenint en compte que, bona part de l’obra, es farà amb el servei funcionant excepte en dos períodes –que es volen fer coincidir amb dos estius, am tota probabilitat els de 2023 i 2024–, quan caldrà tallar el pas de trens al tram on es treballi i muntar un servei alternatiu per carretera.
Amb aquesta feina de planificació feta, es podrà fer l’acte de replanteig, que marcarà l’inici dels 25 mesos de treballs. “Desdoblar una via existent és una obra complicada”, recorda Pere Macias, coordinador del Pla de Rodalies de Catalunya, que afegeix que miraran que les restriccions per als usuaris siguin les menors possibles.
Obres en dos trams
La previsió inicial inclosa en el projecte és que l’obra es faci dividida en dos trams: de Parets a Granollers-Canovelles i d’aquí fins a la Garriga. També que arrenquin pel tram nord.
Tot plegat s’ha de coordinar amb les altres inversions lligades al desdoblament: la supressió de passos a nivell a la Garriga i l’adaptació tècnica de les quatre estacions a la doble via.
{{ comment.text }}