QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Recoder admet als alcaldes d’Osona i el Ripollès que la doble via a la línia de Vic no es començarà a fer fins al 2015

Les obres de desdoblament de la línia de Vic no començaran fins al 2015, just la data que s’havia donat com a termini per tenir-les pràcticament acabades.


El 9 Nou
30/06/2011

Ho va dir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, en una reunió amb diversos alcaldes de les comarques d’Osona, el Ripollès i la Cerdanya i els presidents en funcions dels diversos consells comarcals.

Segons Recoder, la prioritat passa ara per solucionar els problemes de traçat que planteja el desdoblament amb els ajuntaments afectats i, d’aquesta manera, poder fer l’informe d’impacte ambiental i, posteriorment, el projecte executiu. Enric Pérez, president en funcions del Consell del Ripollès, va dir que si les obres comencen el 2015 “ja serà un gran què”, tot i que va reiterar la prioritat de la Generalitat de desdoblar la via fins a Vic “i nosaltres vam insistir perquè s’allargués fins a Torelló”.

El conseller va informar que el Departament de Territori i Sostenibilitat ha creat una comissió que es reunirà mensualment amb responsables del Ministeri de Foment per fer el seguiment dels temes relacionats amb les xarxes de Rodalies. En la trobada amb els alcaldes de la línia també es va presentar l’estudi sobre l’impacte socioeconòmic que suposaria per al territori el desdoblament i la millora de la línia ferroviària que es va encarregar a la Universitat de Vic i a l’Institut Cerdà, i que s’exposarà públicament en els propers dies.

LA PREGUNTA

Creu que és beneficiosa l’expedició a la lluna?

En aquesta enquesta han votat 94 persones.