“Entre fer una obra amb peatge o no fer-la, prefereixo fer-la amb peatge. M’estimo més fer el túnel de la Conreria amb peatge que no fer-lo i en aquest sentit l’alcalde de Badalona pensa el mateix”, va dir Recoder en una jornada sobre infraestructures organitzada per la patronal PIMEC.
Recoder, que va ser alcalde de Sant Cugat abans de ser conseller, es va referir al cas dels túnels de Vallvidrera. “Sant Cugat no seria el que és sense els túnels de Vallvidrera i sense peatge no s’haguessin fet”. De fet, Recoder va advertir que la inversió privada és una alternativa possible arran de la manca de capacitat inversora de la Generalitat. Va dir que el 40% del pressupost del seu departament està hipotecat per al pagament d’obres que es van adjudicar en l’etapa del tripartit amb el mètode de pagament diferit. “Tenim factures per pagar fins l’any 2044”.
El comentari de Recoder no ha agradat gens l’alcalde de Mollet, Josep Monràs (PSC), que precisament aquest dijous al vespre es reunia amb el conseller juntament amb els alcaldes d’Alella i Terrassa, municipis afectats pel canvi en les condicions de la gratuïtat dels peatges. “Seria bo que el conseller ho comentés amb les dues grans ciutats a banda i banda del túnel. Una és Badalona i l’altra és Mollet. Tornem a ser en la mateixa situació que en el peatge de la Llagosta. No és possible que es torni a fer un greuge comparatiu amb el territori posant un nou peatge a Mollet. El conseller parla de racionalitzar els peatges, però si ho vol fer que ho faci a tot arreu. Que torni a posar el peatge de Sant Cugat a l’AP-7”. Monràs diu que cal parlar del possible peatge de la B-500, però que en tot cas no sigui per a la mobilitat obligada, és a dir, per a les persones que han de circular per motius de feina o estudis. “Entenc que la mobilitat de lleure tingui un cost, però no per a treballadors o mercaderies tenint en compte que en altres llocs, com el túnel del Cadí, no és així”.