Renfe ha licitat les obres per resoldre els problemes d’accessibilitat a l’estació de Mollet-Sant Fost. Ho fa amb un pressupost de 6,35 milions i un termini d’execució de 16 mesos a partir del moment que s’iniciïn.
La instal·lació d’ascensors i la construcció d’un nou pas entre andanes a Mollet-Sant Fost ja havia estat planificada i adjudicada l’any 2017 per Renfe però, l’empresa que va guanyar el concurs, hi va renunciar. Això va obligar a repetir el tràmit que, a més, ara inclou la remodelació de l’edifici de passatgers que no s’havia previst inicialment.
A més, es mantenen la resta d’intervencions previstes: la construcció d’un pas inferior amb ascensors a ambdues andanes, el recrescut d’andanes i prolongació fins a 200 metres per millorar l’accessibilitat als trens, la substitució de la il·luminació existent a les andanes, la reurbanització d’accessos i la instal·lació de noves marquesines que cobreixin l’accés als ascensors i les escales.
L’actual pas entre les andanes, que també connecta amb la zona de l’aparcament al costat de l’antiga Teneria i l’antiga Lefa, es farà servir com a pas entre les dues bandes de les vies fora del recinte de l’estació.
Per l’alcalde Josep Monràs ” és una bona notícia per a la ciutat“. “Amb aquestes obres es millora l’accessibilitat a una estació molt utilitzada pels molletans i les molletanes. Les dues estacions de la ciutat seran accessibles“, ha afegit agraint “al govern d’Espanya la seva predisposició, diàleg i que hagin tirat endavant aquesta obra tan necessària per a la ciutat”
Continuïtat a l’actuació a l’andana principal
En els darrers mesos, Renfe ja ha tirat endavant unes obres d’adequació, prolongació i repavimentat de l’andana principal de l’estació de Mollet-Sant Fost que han comptat amb un pressupost de mig milió d’euros.
Per Mollet-Sant Fost, amb dades anteriors a l’esclat de la pandèmia de la Covid-19, hi passaven cada dia uns 10.000 viatgers.
Llarga reivindicació
Les millores d’accessibilitat a l’estació de Mollet-Sant Fost han estat una llarga reivindicació dels usuaris i de l’Ajuntament de la ciutat. Van accentuar-se en els darrers mesos quan es va prohibir l’ús a persones amb mobilitat reduïda del pas a nivell entre andanes per poder travessar. Això els obliga a anar fins a la següent estació adaptada -la Llagosta o Montmeló- per fer el canvi de tren allà, incrementant de manera notable la durada del trajecte. Finalment, es va optar per reduir la velocitat de pas dels trens sense parada a Mollet-Sant Fost perquè es pogués seguir creuant per damunt de les vies.
{{ comment.text }}