Renfe licita les obres per resoldre els problemes d’accessibilitat a l’estació de Mollet-Sant Fost

El projecte ha incorporat la remodelació de l’edifici de l’estació que no estava previst en el projecte inicial que es va aturar perquè l’empresa que es va adjudicar l’obra hi va renunciar

Renfe ha licitat les obres per resoldre els problemes d’accessibilitat a l’estació de Mollet-Sant Fost. Ho fa amb un pressupost de 6,35 milions i un termini d’execució de 16 mesos a partir del moment que s’iniciïn.

La instal·lació d’ascensors i la construcció d’un nou pas entre andanes a Mollet-Sant Fost ja havia estat planificada i adjudicada l’any 2017 per Renfe però, l’empresa que va guanyar el concurs, hi va renunciar. Això va obligar a repetir el tràmit que, a més, ara inclou la remodelació de l’edifici de passatgers que no s’havia previst inicialment.

A més, es mantenen la resta d’intervencions previstes: la construcció d’un pas inferior amb ascensors a ambdues andanes, el recrescut d’andanes i prolongació fins a 200 metres per millorar l’accessibilitat als trens, la substitució de la il·luminació existent a les andanes, la reurbanització d’accessos i la instal·lació de noves marquesines que cobreixin l’accés als ascensors i les escales.

Esquema del nou pas entre andanes / Renfe

L’actual pas entre les andanes, que també connecta amb la zona de l’aparcament al costat de l’antiga Teneria i l’antiga Lefa, es farà servir com a pas entre les dues bandes de les vies fora del recinte de l’estació.

Per l’alcalde Josep Monràs ” és una bona notícia per a la ciutat“. “Amb aquestes obres es millora l’accessibilitat a una estació molt utilitzada pels molletans i les molletanes. Les dues estacions de la ciutat seran accessibles“, ha afegit agraint “al govern d’Espanya la seva predisposició, diàleg i que hagin tirat endavant aquesta obra tan necessària per a la ciutat

Continuïtat a l’actuació a l’andana principal

En els darrers mesos, Renfe ja ha tirat endavant unes obres d’adequació, prolongació i repavimentat de l’andana principal de l’estació de Mollet-Sant Fost que han comptat amb un pressupost de mig milió d’euros.

Per Mollet-Sant Fost, amb dades anteriors a l’esclat de la pandèmia de la Covid-19, hi passaven cada dia uns 10.000 viatgers.

Llarga reivindicació

Les millores d’accessibilitat a l’estació de Mollet-Sant Fost han estat una llarga reivindicació dels usuaris i de l’Ajuntament de la ciutat. Van accentuar-se en els darrers mesos quan es va prohibir l’ús a persones amb mobilitat reduïda del pas a nivell entre andanes per poder travessar. Això els obliga a anar fins a la següent estació adaptada -la Llagosta o Montmeló- per fer el canvi de tren allà, incrementant de manera notable la durada del trajecte. Finalment, es va optar per reduir la velocitat de pas dels trens sense parada a Mollet-Sant Fost perquè es pogués seguir creuant per damunt de les vies.

LA PREGUNTA

Creu que Pedro Sánchez ha de dimitir?

En aquesta enquesta han votat 56 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't