Les obres de millora de l’estació de Granollers-Canovelles, a la línia de Vic, inclouran la construcció d’un segon pas inferior que permetrà enllaçar la banda oest de les vies, on està previst que s’habiliti un nou aparcament, amb la banda on hi ha l’estació.
Aquest pas soterrat s’afegirà al que ja es preveia en el projecte de modernització d’aquesta estació per facilitar l’accés a les andanes amb la incorporació d’ascensors per a les persones amb mobilitat reduïda. Aquest segon pas també donarà servei als veïns de la Terra Alta perquè els facilitarà la connexió a peu amb el nucli urbà.
Segons Albert Camps, regidor d’Obres i Projectes, Renfe ha assumit el compromís d’incorporar aquesta millora al pla de reforma de l’estació. Aquesta s’ha de fer en paral·lel al projecte de desdoblament de la via entre Parets i Granollers i al de supressió dels diversos passos a nivell que encara queden al terme, que són independents. També ha validat la construcció de l’aparcament del qual després l’Ajuntament farà el manteniment. Se situarà on hi havia les antigues sitges.
“Hi haurà dos tipus d’usuaris. La gent que vagi a l’aparcament per anar a buscar el tren i els veïns de la Terra Alta que vulguin anar cap al nucli urbà”, explica Camps, que també valora la importància de disposar d’aparcament per “l’atractiu” que passarà a tenir aquesta línia amb el desdoblament i que li permetrà captar usuaris de poblacions de la vall del Tenes. Segons Camps, es planteja un segon pas –i no allargar el previst entre andanes– perquè Renfe vol que l’accés dels passatgers es faci sempre a través de l’edifici principal de l’estació, i no directament a les andanes.
El camí de Sant Nicolau
D’altra banda, l’Ajuntament també ha demanat a Renfe el perllongament del camí de Sant Nicolau –paral·lel a les vies del tren i va cap al sud de la ciutat– de manera que enllaci amb el futur aparcament i la trama de carrers de la Terra Alta.
{{ comment.text }}