El que ja no és tat normal és que la parada de Segundo de la Torre sigui un taller de reparació de bicicletes, l’única que existeix. “He mirat a internet i no he trobat cap altra parada de reparació de bicicletes enlloc” diu.
L’inici de la parada-taller Recibicing (nom al·legòric al reciclatge de bicicletes) va ser “fruit de la necessitat”, explica, per treure uns ingressos extra. A més de reparar bicicletes també en ven. Tots els models són reciclats i recuperats, “no en compro cap”, assegura. El mes de gener de 2012 va muntar la primera parada al mercat de Sant Pere. Al principi li va costar fer-se amb la confiança de la gent, però fa cinc o sis mesos que funciona bé. “La qüestió és crear confiança”, assegura. Segundo de la Torre explica que “el mercat és ampli, no hi botigues de bicicletes ni a Sant Pere ni a Sant Antoni i les de Llinars tenen bicicletes molt cares”.
Hi ha qui li porta una bicicleta perquè la repari i la personalitzi i altres li demanen models determinats. “Ara en tinc algunes que m’han demanat. N’hi ha que costen molt de trobar perquè ja no es fabriquen i són antigues” diu. Segundo de la Torre fa l’Operació re-volver. “Consisteix que quan algú compra una bicicleta i al cap d’un temps en vol una altra, jo em quedo amb la vella i li’n venc una de nova descomptant el preu de la que em quedo”, explica.
Segundo de la Torre també ven motors per a bicicletes elèctriques, un mercat encara incipient. “Si ja es té una bicicleta bona, o que li agrada, la podem electrificar sense necessitat de comprar-ne una de nova” diu de la Torre. A Recibicing reparen qualsevol tipus de bicicleta. També els agrada restaurar models antics i deixar-les com noves, restaurant les peces i mecanismes perquè tornin a ser útils i boniques, o acabar-les en els colors i complements que desitgin els seus propietaris. La customització de bicicletes ja sigui per a tota una família o per a empreses, cases rurals o càmpings és un altre dels serveis que ofereixen. En aquest últim cas poden incorporar el nom de l’empresa, telèfon, pàgina web o el logotip, de manera que les bicicletes es converteixen també en un reclam publicitari.