Sagalés fa una aposta per reforçar el nombre d’expedicions en algunes de les línies exprés.cat que explota al Vallès Oriental a partir d’aquest mes de setembre.
La decisió es pren davant de l’anunci de la rebaixa de preus dels bitllets que l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) tot just ha quantificat aquesta setmana: un 50% de descompte en el preu dels títols més recurrents: la T-usual o la T-trimestral per als joves menors de 25 anys i les versions per a famílies monoparentals i nombroses i per a persones en atur.
En canvi, en el cas de la T-casual, el descompte no es completarà i quedarà en el 30% que fixa el govern espanyol. Les rebaixes es preveu que estiguin vigents, almenys, fins a final d’any.
En concret, segons han explicat fonts de Sagalés a EL 9 NOU, la línia e9 entre Caldes i Barcelona guanyarà dues expedicions diàries d’anada i dues de tornada. A més, es fan algunes modificacions, com l’avançament de la sortida que ara es fa a les 7 del matí des de Sant Feliu de Codines, que passarà a fer-se 3/4 de 7. Cinc minuts abans de 2/4 de 3 de la tarda, s’afegirà una nova sortida des de Barcelona en direcció a Caldes per reforçar la que ja hi ha a 2/4 de 3 i que arriba fins a Moià.
A la línia e13, que comunica Mataró i Sabadell passant per Granollers, es guanyaran tres noves expedicions per sentit entre les capitals del Vallès Oriental i el Maresme. Estan pensades per donar servei als alumnes del TecnoCampus. I l’e19 de Vilanova i Vallromanes cap a Barcelona passant per Alella guanya dues expedicions per sentit reforçant les sortides cap a Barcelona en la franja de migdia i les tornades a la tarda.
Ramon Sagalés, conseller delegat de Sagalés, alerta, però, de l’impacte que pot tenir la gratuïtat total dels títols propis de Renfe com el Bonotren de deu viatges o la targeta mensual, que es va anunciar després dels descomptes inicials del 30%. Especialment, a les línies que fan recorreguts paral·lels.
Per exemple, les connexions entre Granollers i Barcelona. “Ara hi ha un autobús cada 30 minuts. Haurem de veure si continua essent necessari perquè, si no hi ha usuaris, som partidaris de deixar de fer serveis”, diu Ramon Sagalés, que parla d’un “escenari d’incertesa total”.
“Ens podem trobar que el possible increment d’usuaris per la rebaixa dels títols de l’ATM vagi tot cap al tren que serà gratuït.” Sagalés recorda l’impacte que ha tingut l’increment del cost del gasoil en un 40% aquest any o els diners que encara tenen pendents de cobrar de la Generalitat de l’any passat.