QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Sant Celoni impulsa un pla per sensibilitzar sobre l’ús de pantalles als centres educatius

La campanya, dirigida a alumnes, docents i famílies, consta d’accions en sis àmbits

L’Ajuntament de Sant Celoni formarà a partir del curs que ve els docents dels cinc centres de Secundària del municipi sobre l’ús de pantalles. La iniciativa es desprèn de la campanya que es va presentar aquest dimarts a la tarda a la Biblioteca l’Escorxador i que busca tractar l’addicció a les pantalles i el ciberassetjament a través d’una guia de recursos per a les famílies i escoles. A la sessió, hi van participar el regidor d’Educaió, Albert Planas; la tècnica del pla de prevenció de les addicons El Tritó, Anna Urrutia, i Míriam Pellicer, del Centre de Recursos Pedagògics (CRP).

Aquest projecte va un pas més enllà de les formacions i tallers aïllats que es feien fins ara a les escoles sobre aquesta qüestió. Segons el regidor d’Educació, Albert Planas, es tracta d’oferir una visió “més holística” per tractar aquest tema. Per això, la formació es proporcionarà als claustres de totes les escoles, tant públiques com concertades, i demanen especialment la presència dels tutors de secundària. “Dependrà de cada centre garantir-ne l’assistència”, explica Planas.

Les sessions s’impartiran als propis centres als professors de secundària de l’institut Baix Montseny, els instituts escola Pallerola i la Tordera i, també dels centres concertats l’Avet Roig, la Salle i el Cor de Maria. L’Ajuntament no descarta, que en un futur, incloure els docents de l’escola primària. El professorat, per la seva banda, transmetrà els coneixements als alumnes a través d’activitats i taller al llarg de tot el curs escolar.

La campanya està dividida en accions en sis àmbits: el temps d’ús de les pantalles, el retard en l’ús del mòbil, el ciberassetjament, ciberseguretat, conseqüències físiques, cognitives i emocionals de les pantalles i els adults com a model. Cadascun dels àmbits inclou informació, recomanacions útils, un repte per a les famílies i una activitat didàctica per fer a les escoles. Un exemple d’activitat a l’aula és un desafiament als alumnes de pasar 24 hores sense pantalles i, un altre, un taller on els alumnes desenvolupin diferents rols (assetjadors, víctimes i observadors) d’un cas de ciberassetjament per desenvolpar empatia cap a la víctima.

Pantalles a l’aula

“Tot això ha de convidar a generar debats en l’àmbit familiar i als consells escolars”, va dir Anna Urrutia dimarts. “És cert que l’ús del mòbil ja està regulat als centres, però no ens podem quedar amb el prohibir”, va dir Míriam Pellicer. Durant la trobada també es va dir que ja hi ha moltes pantalles els centres, pel propi treball a l’aula. Albert Planas va insistir que cada centre té autonomia per decidir com treballa amb pantalles. “Som conscients de les nostres competències com a ajuntament, però podem generar debats per avançar cap a una política conjunta.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 239 persones.