Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Si res no canvia Sant Esteve de Palautordera tancarà l’any amb un marcador de dos atropellaments al tram de la carretera BV-5301 que travessa el nucli urbà i continua fins al Montseny. Primer va ser una nena i, a finals de maig, un nen va haver de ser hospitalitzat després que una moto l’envestís en avançar sense visibilitat un cotxe aturat en doble fila.

Arran de l’últim accident, diversos veïns van aconseguir recollir 700 firmes per demanar solucions a la inseguretat viària. L’Associació de Famílies (AFA) de l’Escola Vallmanya va ser una de les primeres a reaccionar a l’accident i al juliol va enviar una carta a l’alcalde, Daniel Fernández, reclamant “mesures urgents” per combatre el problema. “Sentim que entre els pares i mares hi ha una preocupació creixent per la inseguretat a la carretera. Alguns nens ja van sols a l’escola; han de travessar la via a peu i això ens preocupa”, diu Júlia Galí, membre de l’AFA.

Segons Galí, el problema és triple: els cotxes circulen amb un excés de velocitat, els conductors no respecten les zones de càrrega i descàrrega i no hi ha prou espai a les voreres –ocupades per algunes terrasses– perquè els vianants puguin transitar amb comoditat. “Creiem que falta sensibilitzar els infants i els adults del municipi sobre les normes viàries.”

L’AFA explica que les demanades encara no han obtingut resposta, ara que fa gairebé mig any de la seva petició. Per la seva banda, l’Ajuntament fa mesos que manté contactes amb el Departament de Territori i Sostenibilitat –que té la competència de la carretera– per consensuar mesures que redueixin la perillositat de la via. “Hem parlat de col·locar semàfors, radars o guals, però encara s’ha d’estudiar”, assegura l’alcalde, Daniel Fernández. Durant els darrers dies han avançat els contactes i l’Ajuntament i el Departament s’han emplaçat a trobar-se després de les vacances de Nadal. La Generalitat preveu tenir aviat un estudi sobre el nombre de vehicles que passen per la carretera i la seva velocitat de circulació.

Paral·lelament, el consistori ha anunciat una ronda de jornades participatives amb els veïns perquè facin saber les seves inquietuds i propostes sobre la carretera. Una mesura que va sortir del ple del 29 l’octubre, avalada per Junts i la CUP, com a alternativa a la Taula de Seguretat Viària que proposava ERC. “La taula vol solucionar el problema de la seguretat a la carretera, però també endreçar el poble amb la continuïtat del carril bici, crear camins escolars o posar l’atenció a les persones discapacitades”, explica la regidora d’ERC Marta Tàpias. La taula suposava aplegar en un mateix espai associacions, entitats, partits i tècnics. Junts creu prescindible la taula i la CUP la rebutja “perquè allargaria el temps per trobar una solució problema”, segons la regidora Carme Guillamon.

El proper pas per millorar la seguretat serà contractar dos nous vigilants per al municipi, que no té Policia Local. El tercer es va jubilar aquest any i l’Ajuntament preveu substituir la seva plaça a principis del 2020, a més d’incorporar un quart vigilant durant els propers mesos.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.